آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 208750
تاریخ انتشار : 7 خرداد 1396 11:48
تعداد بازدید : 903

گوگل به دخل و خرج کاربران هم نظارت می کند

رویه جدید گوگل برای بررسی نحوه صرف هزینه و پول خرج کردن کاربران در فضای مجازی نگرانی را درباره نقض حریم شخصی افراد بیشتر کرده است.

فارس- گوگل از برنامه های خود برای کمک به آگهی دهندگان به منظور ردگیری صرف هزینه مردم در دنیای مجازی خبر داده است. این کار با بررسی نحوه استفاده از کارت های اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده از کالا و خدمات صورت می گیرد. گوگل می گوید این رویکرد به آگهی دهندگان امکان می دهد تا دریابند آیا صرف پول برای نمایش تبلیغات به فروش آفلاین منجر می شود یا نه. بر اساس بررسی های گوگل حدود 70 درصد از موارد تعاملات پولی با استفاده از کارت های اعتباری در آمریکا صورت می گیرد. با ارایه این خدمات موسوم به Google Attribution هر شرکت آگهی دهنده ای از تاثیر تبلیغات خود بر کاربران آگاه می شود. البته گوگل پیش از این هم اطلاعات کاربران سرویس های تبلیغاتی خود مانند Adwords،Google Analytics  و  DoubleClick  را در اختیار آگهی دهندگان قرار می داد. گوگل این اطلاعات را هم از کاربران رایانه های شخصی و هم از کاربران تلفن های همراه اخذ کرده و نحوه صرف پول توسط آنها را به دقت بررسی می کند. اگر چه گوگل مدعی شده از این طریق جزییات صرف پول توسط افراد افشا نمی شود، اما صاحب نظران استفاده از روش مذکور را نقض صریح و عینی حریم شخصی کاربران می دانند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :