رییس کمیسیون کسبوکارهای دانشبنیان اتاق ایران:
ثروت آفرینی باید ارزش تلقی شود
رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران در گزارشی در نشست اردیبهشت ماه هیات نمایندگان اتاق ایران لزوم توجه به ثروت آفرینی به عنوان یک ارزش و برندینگ را مورد توجه قرار داد.
اتاق ایران - افشین کلاهی گفت: برای ایجاد اشتغال در جامعه برخلاف وعده هایی که می دهند و صحبت هایی که عنوان می شود، با کارهای جهادی نمی توان ایجاد اشتغال کرد بلکه باید محیط مناسب را برای کارآفرینی ایجاد کرد.
کلاهی بازار رقابتی، تامین سرمایه و مدیریت، محیط مناسب حقوقی و مالکیت معنوی، محیط مناسب کسب وکار، آموزش بر پایه مهارت و وجود فرهنگی را که تولید ثروت را ارزش بشمارد، از مهم ترین مؤلفه های محیط کسب وکار مناسب برشمرد.این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه وظیفه اصلی بهبود اکوسیستم کارآفرینی بر دوش دولت است، در عین حال بر نقش مهم اتاق های بازرگانی برای بهبود محیط کسب وکار و مطالبات دائمی از دولت در این زمینه تاکید کرد.
کلاهی از تصویری که در رسانه ها ازجمله تلویزیون و فیلم های سینمایی از فعالان اقتصادی نشان می دهد، انتقاد کرد و گفت: برای تغییر این روند باید راهکارهایی اندیشیده شود.
کلاهی تصریح کرد: در ایران متاسفانه فرهنگ ارزش موفقیت در حوزه اقتصادی جا نیفتاده است و در حوزه های دیگر مانند هنری و ارزشی وضعیت اندکی بهتر است.
به اعتقاد رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران، ایجاد برند شخصی از افراد با تبلیغات مثبت برای آن ها و استفاده از ظرفیت رسانه ها بسیار می تواند در تصویرسازی مثبت از فعالان اقتصادی و ارزشی شدن ثروت آفرینی تاثیر گذار باشد.
وی بکارگیری تکنیک های مختلف برای این تغییر نگاه به فعالیت اقتصادی را ضروری دانست و گفت: حضور دایمی در برنامه های جوانان و برنامه های تلویزیون از راهکارهایی هستند که به تدریج می توانند تصویر کارآفرینان را در جامعه تغییر داده و بهبود ببخشند.