fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 207773
    تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1396 10:22
    تعداد بازدید : 609

    دزدهایی که موفقند

    شبنم کهن چی- یکی از بزرگ ترین مشکلات تولیدکنندگان محتوا در رسانه های اجتماعی، کپی و بازنشر آنها از سوی کاربران است. این مساله ای است که بسیاری از ما را در شبکه های اجتماعی درگیر خود کرده است. دیدن نوشته های خودمان در صفحات دیگران یا بازنشر اخبار یک رسانه در رسانه های دیگر در حالی که منبع اصلی آن ذکر نشده، راه اندازی صفحاتی که پست های کاربران را – از مشهور گرفته تا بی نشان- به نام دیگری منتشر می کند و رفتاری مشابه این رفتارها در شبکه های اجتماعی بسیار دیده شده است. در این مواقع ما نسبت به عدم رعایت اخلاق و حفظ حریم خصوصی اعتراض می کنیم و از دوستان مان می خواهیم گزارش تخلف این افراد را به مسوولان شبکه اجتماعی که از آن استفاده می کنیم، بدهند.

    Shkohanchi@
    کپی برداری در دنیای رسانه های اجتماعی تنها مختص به کاربران نیست. زوکربرگ به عنوان یکی از بزرگ ترین کپی برداران موفق در این عرصه پیشتاز سایرین است. کپی برداری که کاربران را جذب خود می کند و مبدع ایده را زمین می زند. اسنپ چت نمونه بارز چنین رفتاری از سوی زوکربرگ است. او که تا به حال هر اپلیکیشن محبوبی که دوست داشته و روی آن دست گذاشته، صاحب شده است، نتوانست اسنپ چت را به دست بیاورد و به جای تلاش برای متقاعد کردن موسسان این شبکه اجتماعی پویا، شروع به کپی کردن امکانات اسنپ چت در محصولات خود کرد. این کپی برداری ها با موفقیت تمام میلیون ها کاربر را به فهرست کاربران فعال محصولات فیس بوک افزود و در عوض اسنپ چت را در سراشیبی سقوط قرار داد.
    چنین رفتاری در دنیای موبایل قابل پیگرد قانونی است. نمی توان گفت به راحتی قابل پیگرد است؛ اما به هر حال کسانی که ایده و اختراع خود را به ثبت رسانده باشند، می توانند با استناد به قانون از کسی که کار آنها را کپی کرده شکایت کنند. اما در دنیای رسانه های اجتماعی چنین راهی برای حفاظت از ایده ای که اجرا شده، وجود ندارد.
    با توجه به افزایش کاربران رسانه های اجتماعی، کمپانی های فعال در این حوزه و نقشی که رسانه های اجتماعی در دنیای امروز دارند، شاید وقت آن رسیده باشد که قوانینی برای بازی و رقابت در این عرصه برای مدیران
     تعریف شود. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :