fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 207423
    تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1396 11:6
    تعداد بازدید : 242

    مصرف‎کنندگان سردرگم بین خدمات فاوا

    فخری زارع- سال گذشته سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با هدف ساماندهی گارانتی‏های حوزه فاوا و حمایت از حقوق مشتریان، به عنوان بازوی ممیزی سازمان حمایت از تولید‎کنندگان و مصرف کنندگان انتخاب شدند و در یک حرکت موازی اقدام به ارزیابی شرکت های ارایه دهنده خدمات پس از فروش و معرفی آنها به سازمان حمایت برای اخذ مجوز کردند.

    حال هریک از این دو تشکل صنفی فهرستی از شرکت‎های معتبر و دارای مجوز  ارایه دهنده خدمات پس از فروش را در سایت خود منتشر کرده اند که بخش عمده ای از دو فهرست با هم فرق دارد.
     از میان31 شرکتی که از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای ممیزی شده‎اند، تنها 10 شرکت تایید و موفق به اخذ مجوز شده‎اند که نام آنها در لیست سازمان قرار گرفته است. این در حالی است که در لیست اتحادیه فناوران رایانه نام حدود 60 شرکت دارای مجوز آمده است که برخی از این شرکت‎ها بیش از 30 برند را پشتیبانی می‎کنند که البته جای بحث بسیار دارد، اما موضوع این نوشتار نیست.نکته جالبی که اتفاق افتاده، این است که مسوولان سازمان نصر  و اتحادیه برخی از شرکت‎های حاضر در فهرست همدیگر را قبول ندارند و اینجاست که مصرف‎کننده نهایی می‎ماند به فهرست سازمان نظام صنفی رایانه ای اعتماد کند یا اتحادیه فناوران رایانه!
    اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارزیابی شرکت های متقاضی خدمات پس از فروش را برون سپاری کرده و کار را به خود صنف سپرده است، اقدام ارزنده ای است؛ اما بازهم چند دستگی در صنف فناوری اطلاعات باعث شده تا از یک سو شرکت ها مجبور به ممیزی از سوی دو نهاد صنفی شوند و از سوی دیگر مصرف کننده نیز همچنان سردرگم باشد.
    بنابراین به نظر می رسد برای از بین رفتن شبهات در این زمینه و نجات مصرف کنندگان سردرگم، بهتر است، سازمان حمایت از مصرف در این زمینه ورود کند و لیست شرکت‎های معتبر و دارای مجوز خدمات فروش را به صورت رسمی بر روی پورتال خود معرفی کند تا اگر صنف یا مصرف کنندگان اعتراضی در این خصوص داشتند، بتوانند از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان موضوع را پیگیری کنند.  


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی