fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 207309
    تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1396 10:34
    تعداد بازدید : 415

    کاهش جهانی تقاضا برای تبلت های بدون کیبورد

    کاهش شدید تقاضا برای تبلت موضوعی است که نه تنها در بازار داخلی؛ بلکه در بازار جهانی نیز شاهد آن هستیم.

    فناوران- بررسی های بازاری گویای این امر است که میزان تقاضا برای تبلت ها، به ویژه نمونه هایی که قابلیت اتصال به کیبورد را ندارند، حدود 50 درصد نسبت به سه سال گذشته کاهش یافته است که این موضوع به دلیل کاهش محبوبیت تبلت های بدون کیبورد و رشد عرضه نمونه های ویندوزی با قابلیت اتصال به کیبورد است.
    برخی از کارشناسان نیز دلیل کاهش شدید محبوبیت تبلت های بدون کیبورد را عرضه گسترده گوشی های هوشمند با قابلیت کاربردی بالا و وزن و حجم بسیار کمتر از تبلت های امروزی عنوان کردند. 
    به گفته ارجمند، یکی از فعالان بازار تبلت، گرانی نوت بوک توجه ها را به سمت تبلت هایی با قابلیت اتصال به کیبورد جلب کرده است و از سوی دیگر محبوبیت گوشی های هوشمند عرصه را بر تبلت های بدون کیبورد تنگ کرده است. 
    به گفته وی، این یک واقعیت است که تبلت های معمولی دیگر مانند سابق مخاطب ندارند و همانطور که این کالاها مینی نوت بوک ها را از عرصه رقابت خارج کردند، حالا گوشی های هوشمند و مینی نوت بوک ها با قابلیت های کاربردی بیشتر در لباس تبلت هایی با قابلیت اتصال به کیبورد، این کالا را از گردونه رقابت خارج کرده اند.
    گزارش وب سایت های تحلیل هم گویای بروز اتفاقی این چنینی در بازارهای جهانی است. بر اساس این گزارش ها میزان عرضه جهانی تبلت ها در سه ماهه نخست سال 2017 هم کاهش یافت، این سی اُمین ماه متوالی است که شاهد کاهش اقبال به تبلت ها در بازارهای جهانی هستیم.
    بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیجیتال ترندز، اگرچه تبلت در سال 2010 یک محصول جدید و جذاب محسوب می شد، اما آن روزهای خوب با عرضه گوشی های هوشمند قدرتمند و نوت بوک و لپ تاپ های مناسب پشت سر گذاشته شده است.
    به این ترتیب بررسی های موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می دهد که صادرات جهانی انواع تبلت در این فصل به 2/ 36 میلیون دستگاه رسیده که این میزان در مقایسه با فصل اول سال میلادی گذشته کاهش 5/ 8 درصدی داشته است. کاهش صادرات جهانی تبلت ها در فصل نخست سال 2017 درواقع دهمین فصل متوالی کاهشی و رکود را در این بازار به ثبت رسانده است. تنها تفاوت در این میان آن است که پنج فصل اول رکود در این بازار با کاهش دورقمی رشد همراه بود. 
    بازار تبلت شامل دو دسته محصول متفاوت است؛ دسته نخست تبلت های جداشدنی هستند که از یک کیبورد جداشدنی بهره می برند و این روزها بیشترین رشد بازار جهانی تبلت را به خودشان اختصاص داده اند. بسیاری از این محصولات به سرعت در حال رشد و جایگزین شدن با نوت بوک ها یا لپ تاپ های قدیمی هستند. دسته دوم تبلت های ساده هستند که هیچ کیبوردی ندارند و بیشترین میزان صادرات جهانی آنها در سال 2014 بوده است. حالا اما بازار تبلت های ساده در سراشیبی تندی قرار گرفته است و انتظار می رود تقاضا برای خرید آنها کم و کمتر شود.
    بر اساس گزارش های رسیده، این دهمین بار در بازه های زمانی سه ماهه است که شاهد این کاهش هستیم. این در حالی است که بازار گوشی ها و ساعت های هوشمند، لپ تاپ ها و دیگر سخت افزارهای مدرن کماکان پررونق است.
    کارشناسان این وضعیت را شکستی قاطع برای محصولی می دانند که تصور می شد استفاده از آن به زودی به یک استاندارد غالب مبدل می شود.
    آی پد اپل که در سال 2010 عرضه شد، ابتدا موردتوجه قرار گرفت؛ اما حالا عرضه نمونه های مختلف آن چندان با اقبال خریداران مواجه نمی شود. در این میان شرایط تبلت هایی که فاقد صفحه کلید هستند، بدتر است. 
    در مقابل تبلت های دارای صفحه کلید قابل اتصال وضعیت بهتری دارند .
    براساس بررسی آی دی سی پنج تولیدکننده برتر تبلت در سه ماهه نخست سال 2017 عبارت اند از: اپل، سامسونگ، هواوی، آمازون و لنووو.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :