آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 206886
تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1396 10:57
تعداد بازدید : 802

با استفاده از بازخورد کاربران

گوگل به جبهه مبارزه با اخبار جعلی پیوست

گوگل، غول جست وجوی جهان، به مبارزه با محتوای توهین آمیز یا جعلی و گمراه کننده پیوسته و قصد دارد که با استفاده از بازخورد جست وجو و کاربر به مبارزه با اخبار جعلی بپردازد.

ایتنا- ابزار جست وجوی گوگل اخیراً بهبودهایی در الگوریتم خود داشته که این تغییرات با هدف مبارزه با اخبار جعلی صورت گرفته است. همچنین گوگل از دو قابلیت جدید رونمایی کرده است که به کاربران این امکان را می دهد بازخوردهای مربوط به نتایج نمایش داده شده را ثبت کنند.
گفتنی است طبق آمار و ارقام ارایه شده، روزانه حدود 25 صدم درصد از نتایج جست وجوها به مطالب زننده، غلط یا نامربوط ختم می شود و گوگل در نظر دارد برای مبارزه با مشاهده این نتایج، از کاربران و سیستم رتبه دهی آنها بهره ببرد.
شاید گوگل به عنوان یک رسانه اجتماعی، مسوول گسترش و نشر مطالب نامناسب و جعلی نباشد، اما می تواند با شناسایی منابع این اخبار و معرفی آنها به مردم، با انتشار چنین مطالبی مبارزه کند. همچنین گوگل لینک های بازخورد را در اختیار کاربران می گذارد تا با گزارش افراد، از میزان دقت الگوریتم های خود، اطمینان کامل حاصل کند.
شایان ذکر است که خط مشی سیستم جدید رتبه دهی گوگل، بر پایه مبارزه با مطالب زننده و جعلی است. گوگل اعلام کرده است که بازخوردهای ثبت شده به صورت مستقیم روی رتبه بندی نتایج جست وجو تاثیر نمی گذارد، بلکه به آنها کمک می کند تا الگوریتم خود را بر پایه نظرات ثبت شده تغییر و با آنها وفق دهند.
همچنین سیستم جدید ثبت بازخورد کاربران به آنها کمک می کند تا به سادگی هرچه تمام، نظرات خود را درباره مطالبی با محتوای غیراخلاقی یا نادرست ثبت کنند. انتشار اخبار جعلی می توانند آثار زیان باری بر اعتبار شرکت ها و اشخاص بگذارد و به همین جهت، مبارزه با این اخبار، بسیار مهم و ضروری است. کارشناسان معتقدند انتشار انبوه اخبار جعلی صرفاً یک پدید شخصی نیست، بلکه در تحولات مختلف اجتماعی، می توانند تأثیرات نامطلوب و گاه زیانباری به جا بگذارند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :