fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 205981
    تاریخ انتشار : 28 فروردین 1396 12:12
    تعداد بازدید : 514

    ردگیری رفتار کاربران از سوی شرکت های تجاری تسهیل می شود

    جف بزوس، مدیر عامل آمازون با ارسال نامه ای به سهامداران این شرکت توضیح داده است که آمازون چگونه از فناوری های هوشمند برای تسهیل ردگیری فعالیت های اینترنتی کاربران استفاده خواهد کرد.

    ایتنا- آمازون امیدوار است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و عرضه ابزار دارای قابلیت خودآموزی خدماتی به دیگر شرکت ها ارایه کند که به آنها امکان دهد از جزییات رفتارها و کاربران در زمان استفاده از خدمات متنوع در فضای مجازی مطلع شوند، امری که حفظ حریم شخصی را برای کاربران دشوارتر از گذشته می کند.
    آمازون ازجمله شرکت هایی است که به طور جدی به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی است و در نامه تازه جف بزوس به سهامداران این شرکت اطلاعات جالبی در این زمینه وجود دارد. وی در این نامه هوش مصنوعی را روندی مهم توصیف کرده است که شرکت های بزرگ برای سازگار شدن با آن با دشواری های زیادی مواجه هستند.
    در ادامه این نامه آمده است: ما در آمازون به دنبال استفاده کاربردی از این فناوری بوده ایم و به کارگیری پهپادهای ارایه کالا یا طراحی دستیار صوتی کلود الکسا از جمله جلوه های آن است. اما استفاده از ابزار خودآموز برای پیش بینی، درجه بندی محصولات، ارایه توصیه برای خرید محصولات مختلف، شناسایی تقلب و کلاهبرداری در آینده بیشتر خواهد شد.
    وی در بخش دیگری از این نامه وعده داده است که هزینه های استفاده از این فناوری ها در آمازون کاهش می یابد تا شرکت های دیگر بتوانند از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و از این فناوری در سیستم هایی مانند آمازون اکو، آمازون پولی (برنامه تبدیل متن به صوت آمازون)،Rekognition  و نرم افزار شناسایی چهره آمازون استفاده 
    خواهد شد.
    بزوس تصریح کرده است که مشتریان به این فناوری ها دسترسی می یابند و سازمان های مختلف قادر خواهند بود با استفاده از فناوری های یادشده با دقت بیشتری رفتارهای دیگران را ردگیری و بررسی کنند. نتیجه این امر نقض انکارناپذیر حریم شخصی افراد خواهد بود. آمازون به درخواست های رسانه ها برای توضیح در این زمینه واکنشی نشان نداده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی