fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 205301
    تاریخ انتشار : 19 فروردین 1396 1:0
    تعداد بازدید : 867

    توییتر زیان‌ده در مواجهه با رقیب جدید

    توییت یا توتس؟ مساله این است

    رقیب جدید توییتر وارد میدان شده است؛ Mastodon. بنیانگذار این شبکه اجتماعی متن باز، یوجین روچکوی 24 ساله آلمانی است. او که خودش یکی از کاربران توییتر است این شبکه اجتماعی متن باز را حدود شش ماه پیش در سکوت خبری راه اندازی کرد. روند رشد این شبکه، روند کندی بود تا اینکه هفته گذشته بعد از تغییر توییتر در نحوه نشان دادن پاسخگویی، ناگهان طی 48 ساعت رشد 73 درصدی و سریعی را تجربه کرد و در حال حاضر بیش از 41 هزار کاربر دارد. هجوم کاربران به این شبکه اجتماعی متن باز به اندازه ای بود که روچکو ثبت نام در این شبکه را بست. این در حالی است که یکی از بزرگ ترین سهامداران توییتر که از موسسان آن نیز هست از پنج شنبه شروع به فروش سهام خود در این شبکه اجتماعی کرده است.

    همزمان توییتر تلاش کرده نسخه سبکی از این شبکه اجتماعی در اختیار کاربرانی که اینترنت ناپایدار دارند قرار دهد تا شاید کاربرانی که در کشورهای در حال توسعه برای دسترسی به این شبکه مشکل دارند به این شبکه اجتماعی وفادار بمانند. همچنین با رایزنی با شبکه های تلویزیونی و پخش زنده سریال در توییتر می کوشد جذابیت تازه ای برای کاربرانش به وجود بیاورد. اما توییتر چقدر موفق خواهد بود؟ آیا کاربران به توییت کردن ادامه می دهند یا با توجه به امکانات و ویژگی های شبکه اجتماعی متن باز Mastodon از این پس توتس خواهد کرد؟
    شبکه اجتماعی متن باز Mastodon یک میکروبلاگینگ مشابه توییتر است. به پست هایی که در این شبکه منتشر می شود توتس گفته می شود. بزرگ ترین ویژگی این شبکه اجتماعی متن باز، غیر انحصاری بودن و بهترین ویژگی اش نداشتن تبلیغات است؛ چیزی که در توییتر این روزها بسیاری از کاربران را آزرده خاطر کرده است. 
    بزرگ ترین جذابیت این شبکه اجتماعی متن باز را نیز می توان امکان تنظیم حریم خصوصی در هر پست یا توتس دانست. کاربران می توانند علاوه بر تنظیم عمومی یا خصوصی بودن صفحه خود در این شبکه اجتماعی، برای هر پست خود نیز حریم خصوصی مورد نظر خود را اعمال کنند و تصمیم بگیرند کدام پست ها را چه کسانی ببینند.
    محدودیت هر توییت 140 کاراکتر است. اما روچکو محدودیت هر توتس را 500 کاراکتر در نظر گرفته است که این هم می تواند برای بسیاری از کاربران توییتر جذاب باشد. کاربران این شبکه اجتماعی امکان انتشار فیلم های کوتاه و GIF را نیز دارند. 
    در این شبکه اجتماعی متن باز به صورت مشخص تاکید شده انتشار هر گونه محتوا درباره انکار هولوکاست یا انتشار نماد نازی ها ممنوع است. همچنین فهرستی از محتوای ممنوعه در بخش قوانین این شبکه اجتماعی وجود دارد که از جمله آنها می توان به انتشار محتوای پورنوگرافی، آزار حیوانات، نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و خشونت اشاره کرد.
    در حال حاضر با توجه به ترافیک فوق العاده بالا، ثبت نام در این شبکه اجتماعی متن باز بسته شده تا کیفیت خدمات برای کاربران موجود تضمین شود.
     سهامدار توییتر، سهامش را می فروشد
    یکی از بزرگ ترین سهامداران و موسسان شبکه اجتماعی توییتر فروش سهام خود را از پایان هفته گذشته آغاز کرد. «او ویلیامز» که یکی از چند موسس شبکه اجتماعی توییتر در سال 2006 است روز پنج شنبه با انتشار پستی در سایت مدیوم اعلام کرد حدود 30 درصد از سهام خود در این شبکه اجتماعی را می فروشد. او که اکنون مدیرعامل مدیوم است در یادداشت خود ضمن تاکید بر نقش پر رنگ توییتر در جهان امروز نوشته: از اینکه موسس و عضو هیات مدیره توییتر هستم افتخار می کنم.
    ویلیامز یکی از علاقه مندان به سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدید است. وی در بیش از 35 شرکت در جهان سرمایه گذاری کرده و علاوه بر سرمایه گذاری، شرکت در امور خیریه را نیز در برنامه کاری خود دارد. او بخش قابل توجهی از درآمدها و سرمایه های خود را در امور خیریه خرج می کند. وی در پست خود نوشته: شرکت در امور خیریه و سرمایه گذاری را در راستای داشتن جهانی پایدار انجام می دهم. ویلیامز خود را یک سرمایه گذار عمومی معرفی کرده است.
    ویلیامز اعلام کرده قصد دارد بخشی از پولی که از فروش سهام توییتر نصیبش می شود را در استارت آپ ها سرمایه گذاری کند و بخش دیگری را نیز صرف امور خیریه کند. وی در یادداشت خود تاکید کرده اقدام به فروش سهام خود از شرکت (توییتر) کرده نه خود شرکت. 
     تلاش توییتر برای ایجاد جذابیت
    همزمان با آغاز فروش سهام ویلیامز و هجوم کاربران به شبکه اجتماعی Mastodon، توییتر از جدیدترین نسخه خود رونمایی کرد. نسخه سبک توییتر به نام Twitter Lite مناسب کاربران کشورهای در حال توسعه که اینترنتی کند و ناپایدار دارند طراحی شده است. این نسخه کمتر از یک مگابایت حجم دارد و دارای حالت ذخیره دیتایی است که تصاویر و ویدیوها را پیش از نمایش کامل به صورت محو نشان می دهد. توییتر ادعا می کند نسخه لایت ضمن اینکه 30 درصد سریع تر بارگذاری می شود، می تواند 70 درصد در مصرف دیتای کاربران صرفه جویی کند. نسخه سبک توییتر می تواند محتوای لازم جهت تعامل کاربر را تحت شبکه های 3G در کمتر از 5 ثانیه بارگذاری کند تا حتی در بدترین شرایط اینترنت هم خللی در تجربه کار با توییتر ایجاد نشود. این نسخه در واقع یک اپلیکیشن پیش رونده تحت وب Progressive Web App»» محسوب می شود که توییتر آن را با مشارکت گوگل طراحی کرده. بنابراین به عنوان یک اپلیکیشن تحت وب قابلیت های بیشتری نسبت به یک سایت معمولی دارد که از جمله می توان به ارسال نوتیفیکیشن های آنی در آندرویید اشاره کرد. از سوی دیگر روزنامه تلگراف خبر داده توییتر قصد همکاری با شبکه های تلویزیونی برای پخش برنامه های زنده دارد. توییتر نه تنها به پخش زنده مسابقات ورزشی علاقه دارد، بلکه قصد دارد حق پخش سریال های تلویزیونی را نیز خریداری کند. بنا به اعلام منابع آگاه، توییتر قصد ندارد سرویس پولی خود را راه اندازی کند، بلکه می خواهد سرویسی برای مشتریان شبکه های تلویزیونی مانند اسکای و ESPN راه اندازی کند. مشتریان شبکه های پولی به جای اینکه بخواهند سرویسی از توییتر خریداری کنند، می توانند شبکه هایی را که عضو هستند، در توییتر نیز تماشا کنند. با این کار، توییتر قصد ندارد سرویس تلویزیونی خود را راه اندازی کند، بلکه می خواهد سرویس های موجود را با پلتفرم خود تجمیع کند. بر اساس گفته های آنتونی نوتو، مدیر ارشد اجرایی توییتر، این شبکه اجتماعی قصد دارد فعالیت پخش زنده ورزش خود را گسترش دهد. با این اوصاف، توییتر قصد دارد برای افزایش تعداد کاربران و فروش بیشتر آگهی و در نتیجه افزایش درآمد، بر استراتژی خود مبتنی بر استفاده از ویدئو و ویدئوهای ورزشی تأکید کند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :