fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 204670
    تاریخ انتشار : 22 اسفند 1395 19:29
    تعداد بازدید : 346

    مدیرعامل بانک تجارت:

    اخذ کارمزد بانکی مخالفان زیادی دارد

    مدیرعامل بانک تجارت گفت: موضوع دریافت کارمزد در کشور ما با مخالفت هایی همراه است. سال گذشته که موضوع دریافت بیشتر کارمزد مطرح شد، مجلس با آن مخالفت کرد.

    ایلنا- محمدابراهیم مقدم نودهی، مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا عمده درآمد بانک ها از محل فعالیت های غیرعملیاتی بانکی است و بانک ها از طریق فعالیت در عملیات بانکداری و دریافت کامزد بابت ارایه خدمات بانکی به کسب درآمد نمی پردازند، گفت: بیشتر کارمزدهای ما در گذشته بابت ارایه خدمات بانکی در حوزه بین الملل کسب می شد؛ اما در مقابل اخذ کارمزدهای داخلی با محدودیت هایی از سوی بانک مرکزی همراه بود به گونه ای که کارمزدها باید براساس همان ارقام اعلامی از سوی بانک مرکزی اخذ شود.  وی افزود: در سال های گذشته بانک ها هزینه زیادی برای پیاده سازی فرهنگ بانکداری الکترونیکی در کشور انجام دادند تا بتوانند زیرساخت های آن را فراهم کنند و برای این منظور تجهیزات بسیاری را وارد کشور کردند. مقدم گفت: بانک مرکزی نیز در این مدت هزینه زیادی را بابت ارتباط پرداخت های بین بانکی و ارتباطات الکترونیک انجام داد اما هم اکنون شرایط کشور برای دریافت کارمزدها فراهم نشده است. وی گفت: موضوع دریافت کارمزد در کشور ما با مخالفت هایی همراه است. سال گذشته که موضوع دریافت بیشتر کارمزد مطرح شد، مجلس با آن مخالفت کرد. مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه باید این مساله اصلاح شود، افزود: باید به سمت فراگیر شدن این فرهنگ حرکت کنیم که هنگامی که خدماتی را دریافت می کنیم، کارمزد آن را بپردازیم.  مقدم اظهار داشت: امروزه مردم در خانه های خود نیز از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده می کنند اما حاضر نیستند حتی نیمی از بهای این خدمات را بپردازند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی