fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 204390
    تاریخ انتشار : 18 اسفند 1395 12:40
    تعداد بازدید : 512

    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

    بانک ها در افزایش تعرفه خدمات نظر مردم را لحاظ کنند

    ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه بانک ها دستشان باز است هرجور که دلشان خواست، تعرفه های خود را تا سقف قیمت تمام شده بالا ببرند، ولی باید این موضوع را از ابتدا به مردم بگویند.

    وی درباره ادعای برخی بانک ها مبنی بر عدم ارسال پیامک تراکنش به دلیل دستور بانک مرکزی به بانکداری الکترونیکی گفت: اینکه بگویند بانک مرکزی به ما گفته است که برای تراکنش های زیر 30 هزار تومان پیامک ارسال نکنید، کاملا ادعای کذب و دروغی است. بانکداری الکترونیک- وی همچنین ارسال نکردن اینگونه پیام ها از سوی بانک ها را برای مشتریان شان تخلف ندانست و اذعان کرد: بانک ها می توانند سطح سرویس خود را مشخص کنند و مثلا برای تراکنش از مبلغی پایین تر پیامک ارسال نکنند یا از رقمی پایین تر هزینه آن را دریافت کرده یا دریافت نکند، همه به خود سیاست بانک بستگی دارد؛ بنابراین اگر بانکی پیامک تراکنش زیر 30 هزار تومان را ارسال نکرد و در سیاستش به مشتری اعلام کند، تخلفی را مرتکب نشده است که بخواهیم با آن برخورد کنیم. حکیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آیا بهتر نیست ارسال این پیامک هایی که برای جلب رضایت مشتریان است بر اساس تعداد تراکنش های متفاوت دارای تعرفه های متفاوت باشد، گفت: پیشنهاد خوبی است اما واقعیت این است که این پیشنهاد را بانک ها باید اجرایی کنند، به هر حال بانک ها دست شان باز است هرجور که دل شان خواست این تعرفه را تا سقف قیمت تمام شده بالا ببرند. وی ادامه داد: اما این را در نظر بگیرید که هر راه حلی را بگذارید در طرف دیگر آن، ممکن است منتقدی وجود داشته باشد و بگوید اگر کار دیگری را می کردید، بهتر بود. به هر حال هر بانکی یک نظام تصمیم گیری دارد که براساس آن نظام تصمیم گیری به مشتری خود اعلام می کند که اینگونه شما را شارژ می کنم و مشتری نیز بر اساس آن وضعیت، بانک خود را انتخاب می کند. کل صحبت این است که ضرورتی ندارد بانک مرکزی وارد همه مسایل بانک ها شود. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان نقش وزارت ارتباطات در توسعه بانکداری الکترونیکی گفت: وزارت ارتباطات کار خود را می کند ما نیز کار خود را می کنیم. بحث پرداخت موبایلی و خیلی از کسب و کارهای موبایلی که راه افتاده ، مبتنی بر بستری است که وزارت ارتباطات ایجاد کرده است . به عبارتی خط دیتای G3 و 4G وزارت ارتباطات باعث شده که ما بتوانیم سرویس های خود را در اختیار مردم قرار دهیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :