آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 203396
تاریخ انتشار : 7 اسفند 1395 7:30
تعداد بازدید : 2663

در همایش خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد

ستاره های نوآورانه در کهکشان سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) روز دوشنبه دوم اسفندماه امسال هفتمین همایش سالیانه اش را با نام Samsung MENA Forum 2017 در سنگاپور برگزار کرد و در کنار این همایش، در نمایشگاهی، آخرین نوآوری ها و محصولات خود را در بخش لوازم خانگی، صوت و تصویر، موبایل و سیستم های سرمایشی با شعار رسیدن به بالاتر (Reach Higher) در معرض دید قرار داد. این همایش محل معرفی محصولات شاخص سامسونگ مانند خانواده تلویزیون های QLED، ماشین لباس شویی FlexWash، تهویه مطبوع ویندلس (Windless) و اعضای خانواده موبایل های هوشمند گلکسی A سال ۲۰۱۷ بود. علاوه بر محصولات رونمایی شده، سامسونگ در این همایش چگونگی توسعه اینترنت چیزها را با استفاده از اکوسیستمی از محصولات و ابزارها، با توانایی اتصال بدون مشکل به یکدیگر نمایش داد. گزارش فناوران را از این رویداد می خوانید.


چونگ رو لی، رئیس دفتر سامسونگ الکترونیکس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در  ابتدای همایش سالیانه سامسونگ خاورمیانه و شمال آفریقا با بیان اینکه نوآوری در رگ های سامسونگ می جوشد و بخشی از میراث این شرکت است، گفت: این موضوع سبب می شود که ما بتوانیم امکانات و تجربه های جدید را برای مشتریان خود فراهم کنیم. سال های بسیاری است که درباره اینترنت چیزها صحبت می کنیم و هیچگاه از تلاش دست برنداشتیم و همه محدودیت ها و مشکلات را کنار زدیم تا مطمئن شویم انقلابی در فضای اینترنت چیزها (IoT) ایجاد می کنیم. لی گفت: امسال نیز روند نوآوری های خود را تداوم بخشیدیم تا محصولات و سرویس هایی با طراحی منحصر به فرد ارایه کنیم که محور تمامی آنها مشتریان مان باشند.
وی افزود: سامسونگ در راستای کمک به جوامع منطقه، برنامه آکادمی جوانان سامسونگ (که در ایران با نام امید برای جوانان شناخته می شود) را معرفی کرد که به پذیرش فناوری در میان جوانان منطقه می پردازد. علاوه بر این موضوع در پروژه ای مشترک با سازمان های غیردولتی، وزارتخانه های آموزش و پرورش و دانشگاه های مختلف در منطقه، سامسونگ در حال توسعه مدارس هوشمند در ۱۰ شهر دیگر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست- مدارسی که نه تنها چشم انداز یادگیری، بلکه تجربه فناوری اطلاعات در کلاس درس را هم در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.
لی گفت: هدف سامسونگ ارایه محصولاتی است که نه تنها امکان انتخاب را برای مشتریان فراهم می کند، بلکه تغییرات مثبتی در زندگی آن ها به وجود آورد. 
وی با بیان اینکه سامسونگ در طول 11 سال پیاپی برند اول بازار تلویزیون بوده است، اظهار امیدواری کرد که عرضه تلویزیون های QLED علاوه بر اینکه این پیشتازی را حفظ کند، تجربه تازه ای از تصویر را به مشتریان این شرکت ارایه دهد.
 بالاترین کیفیت تصویر با QLED
سامسونگ در این همایش پیشرفت خود را در کیفیت تصویر، طراحی، قابلیت های هوشمندی و پخش صدای حرفه ای در تلویزیون های جدید QLED به معرض نمایش گذاشت که وضوحی تا 8K را به نمایش می گذارند.
تلویزیون های QLED سامسونگ که مواد فلزی جدیدی را به کوانتوم دات های نیمه هادی با اندازه نانو اضافه کرده اند، نخستین بار در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس معرفی شده بودند و  ترکیبی کامل از نور و رنگ را در فناوری های نمایشی ارایه می کنند. نتیجه یک تلویزیون QLED با صفحه فوق العاده و بزرگ، با تصویری دقیق و واضح است که از تمامی زاویه ها یا در هر محیطی قابل مشاهده است. 
در این تلویزیون ها که در  سه سری Q7، Q8 و Q9 معرفی شده، حرف Q نشان دهنده استفاده از فناوری کوانتوم دات است که سامسونگ در دو سه سال اخیر از این فناوری در ساخت تلویزیون هایش از آن استفاده می کند و دامنه رنگی گسترده تر و تصویر شفاف تری نسبت به تلویزیون های OLED ارایه می کند. اما در تلویزیون های جدید، سامسونگ ماده فلزی جدیدی به کوانتوم دات ها افزوده که موجب افزایش نوردهی و دقت رنگ به ویژه در زوایای گسترده تر دیده می شود. در سری های سه گانه جدید QLED سامسونگ میزان شفافیت بین 1500 تا 2000 نیت (Nit) است. ضمن اینکه این تلویزیون ها قادر به نمایش 100 درصدی حجم رنگ (Color Volume) هستند.
از جمله ویژگی های جذاب این تلویزیون ها، استفاده از نگرشی نو در طراحی آنهاست. برای مثال، کابل های متعدد متصل به تلویزیون، در این محصولات به یک کابل نامریی باریک تبدیل شده که می شود تا به هم ریختگی و سیم های نازیبای پشت تلویزیون دیگر معلوم نشود. از طرفی سایر لوازم جانبی این محصول مانند آویز دیواری بدون شکاف به کاربران اجازه می دهد تا که راحتی و با سرعت بیشتر تلویزیون را به دیوار متصل کنند. 
از سوی دیگر، همه تلویزیون های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۷ به اینترنت چیزها مجهزند تا کاربران بتوانند تجربه متفاوتی از تماشای تلویزیون و کنترل همزمان سایر وسایل خانه داشته باشند. کنترل جدید تلویزیون سامسونگ یعنی وان ریموت (One Remote) نیز با بهبودهایی همراه شده و اکنون با آن می توان دستگاه های بیشتری را کنترل کرد. 
اما برای تکمیل تجربه سرگرمی های خانگی در کنار کیفیت بالای تصویر QLED، سامسونگ خانواده سال ۲۰۱۷ محصولات صوتی خود را نیز نمایش داد. این محصولات شامل ساند+ (Sound+) ساندبار جدید مجهز به ساب ووفر داخلی، بلندگوی بی سیم H7 و پخش کننده بلو-ری UHD می شود. 
 غولی که لباس می شوید
سامسونگ در همایش خاورمیانه و شمال آفریقای سال گذشته، اولین نسل از لباس شویی های خاص خود را معرفی کرد که سبک جدیدی از شست وشو را به خانه های کاربران آورد. از جمله ادواش (AddWash) که با داشتن یک در اضافی به کاربران امکان می داد که در هر زمانی از چرخه شست وشو، لباس های جامانده را در داخل ماشین قرار دهند تا شسته شوند.
امسال اما سامسونگ ماشین لباس شویی دو در یک FlexWash را معرفی کرد که بزرگ ترین محصول در کلاس خود است. فلکس واش که به یک ماشین ۲۳ کیلوگرمی در از جلو و یک ماشین لباس شویی 5/3 کیلوگرمی در از بالا مجهز شده، به صاحبش اجازه می دهد که بسته به نوع مصرفش، هر کدام از ماشین ها را که می خواهد برای شست وشو لباس به صورت جداگانه انتخاب کند.
 خنک، اما بدون باد
سامسونگ همچنین امسال دستگاه های تهویه مطبوع ویند-فری (Wind-Free) دیواری خود را معرفی کرد. سیستم خنک کننده ویند-فری فناوری جدید سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف برق است که به مصرف کننده امکان می دهد تا از هوای مطبوع و خنک بهره ببرد، بدون اینکه نگران برخورد مستقیم باد با بدنش باشد. سیستم برای رسیدن به این نتیجه، هوای خنک را به صورت آرام از ۲۱ هزار سوراخ هوای ریز خود به بیرون منتقل می کند، روشی که «هوایی پایدار» با سرعت حرکت کمتر از 15 صدم متر بر ثانیه بدست می دهد. سیستم خنک کننده دو مرحله ای ویند-فری ابتدا با استفاده از حالت خنک کنندگی سریع (Fast Cooling Mode)، دمای محیط را به دمای مورد نظر کاربر می رساند و سپس با تغییر حالت و رفتن به حالت خنک کنندگی ویند-فری هوای مطبوعی را تولید می کند. این قابلیت خنک کنندگی دوگانه باعث می شود تا بیش از ۷۲ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود.
 یخچال فریزر با سیستم خنک کنندگی نوآورانه
سامسونگ همچنین یخچال های بالافریزر RT7000 با فناوری خنک کنندگی دوگانه (Twin Cooling) با پنج حالت تبدیلی را معرفی کرد که به کاربرش اجازه می دهد کاهش و حداقل کردن فضای یخچال یا صرفه جویی در مصرف برق را بسته به شرایط خود انتخاب کند. همچنین سیستم خنک کنندگی سه گانه (Triple Cooling) سامسونگ که در یخچال های T9000 این شرکت به کار رفته، در کنار فناوری خنک کنندگی دقیق (Precise Chef Cooling) به سرآشپز اجازه می دهد تا بهترین دما و رطوبت را برای مواد غذایی داخل یخچال تنظیم کند تا غذاها طعم و مزه اصلی خود را داشته باشند.
 ستاره های به صرفه در کهکشان سامسونگ
همایش سامسونگ در خاورمیانه و آفریقای مرکزی، جایی بود که این شرکت اکوسیستمی از محصولات متنوع را نشان داد که با هدف بهتر کردن زندگی کاربران عرضه می شوند. سامسونگ در این همایش به معرفی سامسونگ کیو (SAMSUNG CUE) پرداخت. کیو فروشگاه محتوای دیجیتال و سرگرمی های چندرسانه ای است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت خواهد کرد. این سرویس جدیدترین موزیک های روز، آوای تماس، مجلات و محتواهایی از این دست را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته این سرویس در آینده محتواهای بیشتری نیز عرضه می کند، محتواهایی نظیر برنامه های تلویزیونی، فیلم های سینمایی و محتواهای آموزشی. این فروشگاه در برخی از کشورهای خاورمیانه فعال شده و قرار است در آینده در ایران نیز معرفی شود.
سامسونگ همچنین برای گسترش اکوسیستم خود همین چند وقت پیش گوشی های گلکسی A سال ۲۰۱۷ را معرفی کرده بود. این گوشی ها که برای افراد خوش سلیقه، متفکر، خاص و پیشرو طراحی شده است، بهترین عملکرد و کیفیت را با قیمت معقولی به این افراد ارایه می کند. علاوه بر این گوشی ها سامسونگ امسال ساعت هوشمند جدید Gear S3 را با جدیدترین فناوری های روز، ازجمله قابلیت ضدآب IP68، بلندگوی داخلی و GPS معرفی کرد.
همگام با محصولات معرفی شده، سامسونگ به تقویت همکاری با شرکت های پیشروی این صنعت ادامه داد تا مجموعه ای متنوع از برنامه ها را ارایه کند که همه آنها به بهینه سازی مجموعه Gear کمک خواهند کرد. در این همایش، بندهای جدید طراحی شده برای ساعت خود و مجموعه تناسب اندام آندرآرمور (Under Armour) را معرفی کرد.
بر اساس این گزارش، انواع جاروبرقی های هوشمند و روباتیک، عینک واقعیت مجازی Gear VR و مانیتورهای گیمینگ منحنی سامسونگ نیز در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفت و به حاضران معرفی شد.
سامسونگ همچنین در طول این همایش، کارگاهی با عنوان «اذهان کاوش گر: ابر داده تمایلات ما را برملا می کند» را با حضور گیل یانگ سانگ، کارشناس ابر داده و قائم مقام ارشد شرکت دائوم سافت برگزار کرد. در این همایش دکتر سانگ نتایج تحقیقات خود را شرح داد و گفت که با مشاهده و درک تغییرات و دینامیک ذهن مردم که در رسانه های اجتماعی مستتر است، می توان روندهای جهانی غالب در جامعه مان را درک کرد. او در این جلسه روش های مبنایی کاوش ابرداده های اجتماعی را به همراه چند مطالعه موردی نماینده کاربردهای موفق آن در دنیای واقعی، تشریح کرد.
از سوی دیگر در طول همایش، سمیناری مربوط به فناوری تلویزیون های سامسونگ برای رسانه ها و شرکای تجاری برگزار و در مورد استراتژی تلویزیون های QLED سال ۲۰۱۷ خود صحبت شد. این سمینار شامل جلسه آشنایی با ویژگی های اصلی تلویزیون های QLED مانند کیفیت تصویر، متادیتا حجم رنگی پویا و موضوعاتی از این دست بود.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :