fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 202776
    تاریخ انتشار : 30 بهمن 1395 11:6
    تعداد بازدید : 559

    معضلی به نام خبرنگارنماها

    خبرنگاری می گفت وقتی در برنامه ای به مدیر روابط عمومی گفتم «فلان آقا اصلاً خبرنگار نیست، چرا اجازه دادید به جلسه وارد شود؟»، پاسخ داد درهای سازمان ما به روی همه ی خبرنگاران باز است و هدیه هم به اندازه کافی وجود دارد که به همه برسد.

    رضا قوی فکر
    این باعث شرمساری است که برخی از مدیران روابط عمومی برای آنکه با تعداد بیشتری از خبرنگاران ارتباط داشته باشند، آن نشست خبری را داغ و مهم جلوه دهند و بدون کنترل، هرکسی را به جای خبرنگار در جلسه مطبوعاتی خود راه دهند؛ حال آنکه این مشکل که متاسفانه آبروی خبرنگاران واقعی را می برد با یک تلفن به رسانه ی مربوطه حل می شود؛ به طوری که وقتی مدیر روایط عمومی با درایت و تدبیر خود با دبیر سرویس حوزه خبری تماس بگیرد و اعلام کند که برای نشست خبری فلان روز لازم است که خبرنگار محترم آن رسانه دعوت شود و اسامی خبرنگاران در دست مسؤول تشریفات آن سازمان باشد، آن وقت فقط خبرنگارانی که دعوت شده اند به آن جلسه ی مطبوعاتی راه خواهند یافت.
    اخیراً نیز خبرنگاری برایم تعریف کرد که پیک موتوری که چند بار خبرنگارنمایی را به نشست های خبری رسانده است، برایش گفته که دیگر راه و چاه را یاد گرفته و می خواهد خودش به طور مستقل کار کند و در اینگونه نشست های خبری شرکت کند تا چیزی گیرش بیاید.
    به نظرم باید هرچه سریع تر با این پدیده زشت و ناهنجار که صد البته در بی خبری و ناآگاهی برخی روابط عمومی ها در جامعه به صورت قارچ گونه ای رشد می کنند، برخورد شود. از یک سو مسؤولان روابط عمومی ها باید موضوع را در کنفرانس های بررسی مشکلات روابط عمومی ها مطرح کنند تا همه از این سوژه چندش آور آگاه شوند و تدبیری برای رفع آن بیابند و از سویی مقامات قضائی باید با چنین افرادی به درستی برخورد کنند که بروز چنین رویه هایی بیش و پیش از همه جایگاه خبرنگاران زحمتکش و وظیفه شناس را در جامعه زیر سوال می برد. 
     منبع: ایسنا
    دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :