برگزاری جشنواره های فروش ویژه نوروزی برای کالاهای صوتی و تصویری از اتفاقاتی است که در بازار هفته های گذشته شاهد آن بودیم.
اما این موضوع تاثیر چندانی بر بازار لوازم صوتی و تصویری نگذاشته و بازار با رونقی در حد سال های قبل روبه رو نشده است.
البته براساس بررسی های صورت گرفته از این بازار، میزان مراجعه به بازار به علت برگزاری جشنواره های فروش ویژه نوروزی از سوی نمایندگی های فروش افزایش یافته است؛ اما نکته جالب اینجاست که شلوغی بازار در بیشتر موارد به خرید منجر نمی شود و مانند ماه های قبل حجم خرید و فروش در حد چشمگیری نیست.
بررسی های بازاری گویای این امر است که علت این امر احتساب جوایز ارزنده به نمونه های سایز بزرگ تلویزیون است که موجب بی توجهی خریداران به بازار شده
است.
یک خریدار در این زمینه می گوید: هر سال شرکت های عرضه کننده تخفیف یا هدایایی برای خریداران در شب عید در نظر می گرفتند، اما امسال این جوایز بیشتر برای تلویزیون های گران قیمت در نظر گرفته شده و این موضوع سبب ناراحتی خریداران شده است.
البته برخی از نمایندگی ها هدایایی برای نمونه های سایز کوچک و ارزان قیمت تر در نظر گرفته اند؛ اما از نظر کارشناسان، ارایه پروموشن های این چنینی دیگر شوقی در خریداران ایجاد نمی کند و این ابزار تشویقی نتیجه ای منفی در بازار امسال در پی داشته است.
به این ترتیب بازار خرید و فروش کالاهای صوتی و تصویری نیز با رونق نسبی برای برخی محصولات خاص مواجه شده است که البته بر خلاف تصور این رونق از بازار کامپیوتر محسوس نیست.
کارشناسان می گویند: ممکن است در هفته های پایانی سال میزان تقاضا تا حدودی افزایش یابد. البته همه چیز بستگی به تغییرات نرخ دلار آزاد و اتخاذ تصمیم های جدید درباره جشنواره های نوروزی بستگی دارد.