آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 199008
تاریخ انتشار : 13 دی 1395 12:1
تعداد بازدید : 769

بانکداری الکترونیکی در ایران جزیره ای اجرا شده است

رییس اداره بانکداری نوین بانک صنعت و معدن گفت: بانک مرکزی یک مرجع سیاستگذار و حاکمیتی بوده و بهتر است از توان و تخصص بانک های کشور در زمینه بانکداری الکترونیکی استفاده کند و خود نقش نظارتی بر عملکرد آنها داشته باشد.

ایبِنا- بهادر شاه منصوری افزود: تاکنون بانکداری الکترونیکی در ایران به شکل جزیره ای اجرا شده است و هرچند توانسته نیاز کشور را به خوبی تامین کند؛ اما نکات و مشکلاتی وجود دارد که اگر بانک مرکزی برای رفع آن ها از مشورت بانک ها استفاده کند، نتایج بهتری حاصل می شود. ما در این راه با مشکلاتی مواجه شده ایم که یکی از این مشکلات اتصال به شبکه های بین المللی است و برای تحقق آن، خصوصا استفاده از کارت های اعتباری معتبر دنیا راه سختی در پیش داریم.
وی گفت: به نظر من بانک مرکزی با استفاده از متخصصان حوزه های مختلف در بانک ها و کمیسیون های تخصصی می تواند به وظایف حاکمیتی و نظارتی خود بپردازد و با خرد جمعی خدمات بهتری را برای کشور ترسیم کند. به عنوان مثال در سال ۹۴ در زمینه کارت مرابحه ۴ بخشنامه به سیستم بانکی ارسال شد که در حوزه اجرا با مشکلاتی مواجه بود یا در اواخر سال ۹۲ دستورالعملی برای بن کارت و کارت هدیه به سیستم بانکی ابلاغ شد که مشکلات اجرایی زیادی برای بانک ها داشت و درنهایت با پیگیری های بانک ها، شورای هماهنگی بانک ها و کمیسیون کارت، بانک مرکزی در سال بعد اصلاحاتی در آن ایجاد کرد. اگر بانک مرکزی پس از تعیین سیاست های کلان در یک حوزه، موضوع را به کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مثل کمیسیون کارت واگذار کند تا روش های اجرایی را تهیه کنند، می تواند دستورالعمل اجرایی مربوطه را به بانک ها ابلاغ کند و بانک ها برای اجرای آن با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد و نیازی به تغییر دستورالعمل ها و بخشنامه ها در فواصل زمانی کوتاه نیست.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :