شفافیت فعالیت های بانکی با بانکداری اجتماعی
مدیرعامل بانک انصار گفت: بانکداری اجتماعی رویکردی نوظهور در بانکداری خرد است که فرآیندهای قرض دهی و روابط بین قرض دهندگان و موسسات مالی را شفاف می کند.
بانک انصار- آیت الله ابراهیمی افزود: بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت در دنیا از شبکه های اجتماعی مجازی برای امور روزمره خود استفاده می کنند، بنابراین جای تعجب نخواهد بود که بخش عمده ای از این کاربران، فعالیت ها و امور بانکی خود را از طریق رسانه های اجتماعی مجازی انجام دهند. این شفافیت به این معنی است که آن قرض دهی و وام دهی که قرار بود در یک بانک اتفــاق بیفتد، با کمک ابزارهایی مانند وام های نفر به نفر یــا طرحی که همه برای یک موضوع و به قصد خاصی پول جمع کنند، از طریق شبکه های اجتماعی می تواند گسترش یابد.