چگونه تمرکز کاری مان را بیشتر کنیم؟
اطلاعات بسیاری که هر روزه از طریق موبایل و کامپیوتر به ما می رسد، عامل اصلی کشتن بهره وری مان است. ما معمولا روزمان را با برداشتن گوشی آغاز می کنیم تا از آن طریق به اطلاعیه ها و اطلاعاتی که خواب بودیم و خبر نداشتیم، دسترسی پیدا کنیم. اما اگر می خواهیم که بهره وری و خلاقیت بیشتری داشته باشیم، باید به سه طریق زیر با قطع این روش، فرصت بیشتری به خودمان داده و تمرکزمان را افزایش بدهیم:
www .hbr.org
آغاز درست روز: زمانی که از خواب بیدار می شویم، سراغ گوشی مان نرویم و از ایمیل ها و دیگر مطالب باخبر نشویم.
تمرکز حواس: چند نفس عمیق بکشیم. بعد در ذهن مان فهرستی از چیزهایی که از داشت شان سپاسگزاریم، تهیه کنیم. سپس نیم ساعت مدیتیش کنیم. بعد به کارهای سختی که امروز داریم، فکر کنیم. طوری برنامه ریزی کنیم که جلسات مان را برای بعدازظهر بگذاریم.
مرتب کنیم: به محیط کارمان نظم بدهیم. در نتیجه این عمل، مغزمان هم مرتب می شود. پس هرچیزی را که نیاز نداریم، در کشو قرار دهیم. روی دسک تاپ کامپیوترمان هم یک پوشه درست کنیم و همه فایل های پخش و پلا را در آن قرار دهیم. روی تلفن مان هم فقط چند نرم افزار ضروری را نگه داریم و بقیه را غیر فعال کنیم.