آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 198530
تاریخ انتشار : 7 دی 1395 11:57
تعداد بازدید : 858

بانکداری الکترونیکی در ایران سنتی است

یک کارشناس مسایل بانکی گفت: بانکداری الکترونیکی ما اکنون یک بانکداری سنتی است و ما بعد از این باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.

بانک ایران زمین - فرهاد اینالویی گفت: در آینده شعب بانک ها به شکل امروزی وجود نخواهند داشت و دلیل آن این است که مشتری ها هم در حال تغییر هستند و ابزارهایی که استفاده می کنند، دیجیتال است و این موضوعی است که تمام بخش های بانک از جمله شعب، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین افزود: در بانکداری دیجیتال ما دیگر با چشم بسته برای همه تبلیغ نمی کنیم، بلکه به صورت هوشمند مشتری به مشتری و با شناخت تبلیغ خواهیم کرد. در حوزه تبلیغات، بانک با شناخت مشتریان خود و با توجه به جنسیت، تحصیلات، شغل، درآمد، جایگاه اجتماعی و غیره برای آنها به صورت اختصاصی تبلیغ می کند. به طور مثال شما زمانی که برای دریافت پول به ATM مراجعه می کنید، با توجه به وضعیت شما بانک بسته ای از خدمات خود را برای شما که دانشجو، استاد، پزشک و کارمند هستید، تهیه و روی صفحه نمایش موبایل، ATM و سایر ابزارهای دیجیتال ارایه می کند.
اینالوئی ادامه داد: مشتری در بانکداری دیجیتال می تواند از پیش تعیین کند زمانی که قصد استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال را دارد، تنها بخش های موردنیاز او فعال باشد یعنی زمانی که شما در مقابل دستگاه های ATM بانک هستید، این دستگاه از قبل توسط خود شما و برای استفاده خودتان شخصی سازی شده است.
وی درخصوص یکپارچگی سیستم های دیجیتال در ارایه خدمات گفت: کانال ارتباط مشتری دیجیتال کانال خاص خودش است، شما می توانید کاری را در ATM شروع کنید، در اینترنت تمام و در موبایلتان پیگیری کنید. در حقیقت یکپارچگی این کانال های ارتباطی به شما این امکان را می دهد هر تغییری در یکی از کانال ها در همه کانال های ارتباطی اعمال شود.
اینالوئی در خصوص چگونگی ارتباط مراکز دانش بنیان و کارآفرین با یک بانک دیجیتالی اظهار داشت: ما در حال حاضر با استارتاپ ها و فین تک های زیادی روبرو هستیم. نحوه برخورد بانک دیجیتال با این شرکت ها و مراکز از طریق مفهوم« بانکداری باز» خواهد بود.
وی افزود: در سیستم سنتی یا بانکداری الکترونیکی بانک سرویسی را آماده می کرد و در اختیار مشتری قرار می داد و مشتری هم استفاده می کرد. اما مشتری محوری در بانکداری دیجیتال این فرایند را معکوس می کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :