fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 193823
    تاریخ انتشار : 2 آبان 1395 13:10
    تعداد بازدید : 490

    با درنظر گرفتن امکانات جدید و توجه ویژه به حال کاربران

    اینستاگرام در راه قله است

    فناوران- اینستاگرام به عنوان یکی از رسانه های پیشرو در دنیای امروز رسانه های اجتماعی با هدف پیشرفت و جذب کاربران تغییرات زیادی را طی شش ماه اخیر روی سرویس خود ایجاد کرده است. این شبکه اجتماعی عکس محور در دنیا بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و اعلام کرده سهم ایران از کاربران فعالش 13 میلیون کاربر است. طی هفته گذشته اینستاگرام دو گام دیگر برای بهبود کارایی و جذب مخاطب در سراسر دنیا برداشته است.

    با امکانات تازه ای که اینستاگرام روی این شبکه اجتماعی ایجاد می کند، نشان می دهد چه اندازه به کاربرانش توجه می کند؛ به کسب درآمد آنها، لذت بردن آنها، تعامل ساده ترشان، امنیت و وضعیت روحی شان. 
     مبارزه با خودکشی
    طی چند ماه اخیر تحقیقات مختلفی درباره فعالیت شبکه های اجتماعی در زمینه جلوگیری از افسردگی و خودکشی کاربران منتشر شد. گزارشی که درباره اینستاگرام منتشر شد، تحقیقی بر مبنای تحلیل عکس ها بود که نشان می داد کدام کاربران اینستاگرام دچار افسردگی هستند. در همین راستا هفته گذشته اینستاگرام ابزاری معرفی کرد که می تواند کاربران را از اقدام به خودکشی منصرف کند. 
    محققان معتقدند هنگامی که کاربری بر اثر قرار گرفتن در شرایط سخت ممکن است در خطر آسیب رساندن به خود باشد، نخستین نشانه هایش را در شبکه های اجتماعی نشان می دهد. حالا اینستاگرام با استفاده از ابزار جدیدی که رونمایی کرده، به کاربران کمک می کند با شناسایی پست های مشکل ساز و مشکوک به آسیب رساندن به خویش که نشانه افسردگی و وضعیت نامناسب روحی کاربران است را گزارش کنند تا کاربر موردنظر پشتیبانی شود. به این ترتیب کاربر می تواند در صورت مشاهده علایم ذکرشده به طور ناشناس مداخله کرده و گزینه هایی را مبنی بر پشتیبانی فعال کند. در چنین وضعیتی کاربری که دیگران را نگران کرده، پیامی از سوی اینستاگرام دریافت می کند که در آن اعلام می شود: «یک نفر یکی از پست های شما را دیده و فکر می کند که احتمالا در روزهای سختی قرار گرفته اید. اگر نیاز به پشتیبانی و کمک دارید، ما آماده کمک هستیم». بعد از این پیام اینستاگرام راه هایی مانند صحبت کردن با یک دوست، ارتباط با خطوط تلفنی یا دریافت توصیه را به کاربر پیشنهاد می کند.
    مدیران اینستاگرام معتقدند این شیوه به کاربران نشان می دهد در جامعه ای زندگی می کنند که به آنها اهمیت می دهد به خصوص زمانی که شاید بیش از همیشه نیاز به دیده شدن داشته باشند. به همین دلیل با همکاری انجمن ملی بیماری های تغذیه و شاهراه ملی ممانعت از خودکشی اقدام به خدمت رسانی کرده است. این شبکه اجتماعی برای کاربرانش در انگلیس و آمریکا شماره تماس های ضروری نیز در نظر گرفته تا بتواند در کمترین زمان به کاربرانش کمک کند.
     اینستاگرام روی دسکتاپ نشست
    اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای ویندوز 10 از سوی فیس بوک معرفی شد. این اپلیکیشن روی ویندوز 10 در تبلت ها و کامپیوترهای رومیزی، کنسول ایکس باکس 1 و هدست های واقعیت مجازی هولولنز اجرا می شود. پیش از این تنها موبایل های هوشمند ویندوزی قابلیت دسترسی به اپلیکیشن اینستاگرام را داشتند.
     کاربران با به کارگیری نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام روی ویندوز 10 می توانند عکس ها و پست های خود را ویرایش کرده، خبر های جدید را دریافت کنند و با کاربران چت کنند و پروفایل های مختلف را جست وجو کنند. این در حالی است که با توجه به اینکه مانیتورهای کامپیوترهای شخصی از قابلیت های لمسی بی بهره هستند، کاربران ممکن است نتوانند از برخی امکانات همیشگی اینستاگرام که روی تلفن های همراه خود بهره می برند، استفاده کنند. 
     محبوبیت گمشده فیس بوک در اینستاگرام
    گزارشات اخیر نشان می دهد محبوبیت فیس بوک رو به کاهش است. برخی از کاربران این شبکه را به کلی کنار گذاشته اند، برخی فقط گاهی به آن سر می زنند و عده کمی نسبت به گذشته فعالانه در فیس بوک فعال هستند؛ اما اینستاگرام که مدتی است از سوی فیس بوک خریداری شده، به سرعت پله های محبوبیت را طی می کند تا صدرنشین شبکه های اجتماعی شود. اما اینستاگرام یک رقیب جدی دارد که فیس بوک را پشت سر گذاشته است: اسنپ چت.
    اسنپ چت محبوبیت زیادی بین نوجوانان رده سنی ۱۰ تا ۱۶ سال دارد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد درصد بالای کاربران مایل به گذراندن وقت و اشتراک گذاری مطالب در شبکه اجتماعی اسنپ چت و با اختلافی جزئی در اپلیکیشن اینستاگرام هستند.
    کارشناسانی که روی 10 هزار کاربر از 47 ایالت آمریکا طی دو سال تحقیق کرده اند، دریافته اند فیس بوک محبوبیت خود را بین کاربران نوجوان از دست داده است. درحالی که اسنپ چت و اینستاگرام به سرعت به محبوبیت دست یافته و پرکاربرد شده اند.
    با توجه به اقداماتی که اینستاگرام برای جذب کاربران انجام می دهد، به نظر می رسد فیس بوک به دنبال محبوبیت گمشده خود در اینستاگرام است. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی