fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 193183
    تاریخ انتشار : 24 مهر 1395 11:2
    تعداد بازدید : 422

    پساتحریم و مانور برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی

    آرمان حسینی- اهمیت توافق هسته ای و دوران پساتحریم به قدری است که علاوه بر صنایع زیرساختی و بانکی، تحول بسیاری در بخش تبلیغات و فضای بازاریابی دیجیتال نیز ایجاد می کند. در دوران تحریم و نبود رقبای خارجی، اکثر فضاهای تبلیغاتی در اختیار برندهای داخلی بود که در آنها کمتر شاهد نوآوری بودیم و در بخش کمپین های دیجیتال، به سختی برندی را می دیدیم که به صورت جدی به این فضا ورود کرده باشد و معدود برندهایی که این کار را انجام دادند نیز به مرداب تبلیغات زرد، فستیوال خرید لایک و محتوای روتین فرو رفتند.

    حالا با آمدن برندهای بزرگ، فضا دستخوش تغییر می شود. چه در تبلیغات محیطی و چه در فضای دیجیتال، کمپین ها دارای استراتژی مشخص می شوند. برای تولید ساده ترین محتوا ساعت ها فکر می شود، تیم های تخصصی تشکیل می شوند و به کاربران احترام گذاشته می شود. درست مانند آن چیزی که در تبلیغات و کمپین های رایج دنیا می بینیم، اما این بار به زبان فارسی و برای ما ایرانی ها. 
    فعالیت برندهای مشهور در زمینه کالاهای تندمصرف  (FMCG) نرم افزاری و سخت افزاری به زبان فارسی باعث می شود که برندهای داخلی به تکاپو افتاده و علاوه بر جذب و پرورش نیروهای متخصص، نگاه جدیدی به فضای بازاریابی دیجیتال داشته باشند. بودجه اختصاص یافته به این بخش در سراسر دنیا هر ساله در حال افزایش است و این امید وجود دارد با فعالیت جدید شرکت های جدید و انتقال دانش مناسب، شاهد فعالیت منسجم تر و اصولی تر شرکت های داخلی باشیم و همانطورکه در بخش تیزرهای تلویزیونی و بیلبوردها، گاهی اوقات کپی های باکیفیتی انجام می دهیم، بتوانیم در فضای دیجیتال در مرحله اول، کپی کننده خوبی باشیم و دست از سر تبلیغات مستقیم و تکراری برداریم. 
    بد نیست به این مطلب هم بپردازیم که بزرگ ترین چالش این بخش برای فعالیت برندها، فیلتر بودن شبکه هایی مثل توییتر و فیس بوک است. هر چقدر هم محتوای باکیفیت و کاربرپسند تولید شود، با فیلتر بودن این شبکه ها ضریب نمایش پایین خواهد ماند و بخش عمده ای از کاربران قادر به دنبال کردن برند شما نیستند. تلگرام و آپارات هم نمی توانند جایگزین شبکه هایی مثل توییتر و یوتیوب شوند.
    تمام امید ما به این است که با فیلترینگ هوشمند و نبود برخورد سلیقه ای، بتوانیم آزادانه به این شبکه ها دسترسی داشته باشیم تا هم ترس ناشی از فعالیت در شبکه فیلترشده از بین رود و هم بازاریابی دیجیتال در ایران به معنای واقعی کلمه در ایران اجرا شود. 
    کارشناس رسانه های نو شرکت فناپ


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی