آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 191942
تاریخ انتشار : 6 مهر 1395 0:51
تعداد بازدید : 4190

بهزاد احمدی مدیرعامل شرکت آوام:

سرعت و کیفیت در خدمات رمز موفقیت آوام است

شرکت آرمان وایا مبنا با برند تجاری آوام در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. درحال حاضر این شرکت در زمینه فروش و تامین تجهیزات زیرساختی شبکه، طراحی، اجرا و نگهداری آن و همچنین ارایه نرم افزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس در حال فعالیت است. همچنین با توجه به توسعه روزافزون همکاری این شرکت با مخابرات استان تهران، آوام به عنوان پیمانکار رسمی این شرکت در زمینه نصب و راه اندازی و رفع اشکال سرویس اینترنت (ADSL) در مناطق مخابراتی شهر تهران در حال فعالیت است. گفت وگوی ما را با بهزاد احمدی مدیرعامل شرکت آوام می خوانید.

 شرکت آوام از چه سالی تاسیس شده و چه فعالیت هایی دارد؟
ما فعالیت خود را در سال 90 در حوزه فناوری اطلاعات و در زمینه فروش، نصب و راه‎اندازی تجهیزات پسیو شبکه با نمایندگی برندهای لگراند و لئون آغاز کردیم و سپس به تدریج به سمت پهنای باند و خدمات اینترنت گرایش پیدا کردیم. در ادامه کار به عنوان پیمانکار رسمی شرکت مخابرات استان تهران در منطقه 2 و بعدها در مناطق 4 و 8 مخابراتی انتخاب شدیم و اکنون نیز در این مناطق مشغول فعالیت هستیم. به طور خلاصه تاکنون قریب به 300 هزار پورت ADSL را در شهر تهران راه‎اندازی کردیم.
فعالیت دیگری که جدیدا به گروه آوام اضافه شده، بحث طراحی، اجرا و پشتیبانی از شبکه‎های ارتباطی LAN است. در این راه با شرکت‎های مختلف قرارداد داریم و این کار را برای شان انجام می‎دهیم. با این حال عمده فعالیت ما همکاری با مخابرات است و به عنوان یکی از پیمانکاران آنها در زمینه خدمات اینترنتی، راه‎اندازی و رفع اشکال این سیستم‎ها کار می کنیم.
 چه سهمی از بازار را در اختیار دارید؟
آمار مشترکان ما نسبت به سایر شرکت‎های ارایه دهنده اینترنت برابر یا حتی بیشتر است؛ چرا که خدمات مخابرات ارزان بوده و برای همه اقشار جامعه قابل دریافت است. اکنون جامعه به سمتی پیش می‎رود که همه نسبت به اینترنت نیاز دارند. به تجربه ثابت شده حتی کسانی که سواد آکادمیک ندارند و حتی خانم های خانه دار هم خواهان اینترنت هستند. یکی از مزایای اینترنت مخابرات این است که برای رفع همه نوع نیاز راه حلی وجود دارد. از مشترکان حرفه‎ای گرفته تا کسانی که نمی‎خواهند زیاد هزینه کنند یا فقط به یک اینترنت جهت شبکه‎های اجتماعی احتیاج دارند، خدمات دارد. شاید همین امر سبب شده که استقبال مردم از مخابرات زیاد شود.
نکته حائز اهمیت این است که بیشتر شرکت های ارایه دهنده اینترنت کارشان را فقط در زمینه ارایه خود اینترنت انجام می دهند ولی ما سعی کردیم در این شرکت با مجوزهایی که از مخابرات استان تهران گرفتیم، وقتی که می خواهیم اینترنت را تحویل دهیم یا رفع اشکال کنیم، سعی می کنیم تمام مشکلات مشترک را رفع نماییم.
بدین ترتیب با هزینه بسیار اندک تمامی خدمات در محل مشترک انجام می شود. حتی ریکاوری جلوی چشم مشترک انجام می شود. همچنین در صورت نیاز آنتی ویروس اورجینال نصب می کنیم و خدمات ایمنی اینترنت را توضیح می دهیم. این موضوع سبب رضایت مداری مشترکان شده است.
 از همکاری با مخابرات برای ما بگویید.
با توجه به اینکه مخابرات چند پیمانکار در سطح منطقه دارد باید بگویم که سیستم کارها به این صورت است که در هر منطقه ای دو پیمانکار وجود دارد که تقریبا به صورت پنجاه پنجاه کار می کنند. این موضوع از یک سو سبب ایجاد رقابت شده و از سوی دیگر باعث می شود کاری روی زمین نماند. 
به همین دلیل از زمانی که شما برای دریافت اینترنت به مخابرات مراجعه می کنید، تنها 72 ساعت طول می کشد تا ارتباط شما برقرار شود و  فکر می کنم این سریع ترین سیستمی باشد که در ایران در حال فعالیت است.
یکی از راه های ثبت نام اینترنت به جز مراجعه حضوری، تماس با شماره 2020 است. شرکت ما یکی از وظایفش این است که به محل مورد درخواست اینترنت مشتری مراجعه کرده و ضمن راه اندازی، مدارک مربوطه را اخذ می کند که این موضوع کار را برای مشتری بسیار ساده کرده است.
 علاوه بر همکاری با مخابرات چه فعالیت های دیگری انجام می دهید؟
همان طور که گفتم، فعالیت دیگر شرکت ما کاملا مرتبط با اینترنت است و به نوعی چرخه کاری ما را تکمیل می کند. یعنی وقتی برای ارائه خدمت اینترنت به مشترک مراجعه می کنیم، خدمات شبکه هم می توانیم بدهیم. همچنین خدمات رفع اشکال سخت افزار ، نرم افزار و آنتی ویروس هم می دهیم. 
موضوع دیگر کاری ما که از اول هم اساس شرکت بر پایه آن بنا شده است، بحث طراحی، اجرا و پشتیبانی شبکه های Lan است که خوشبختانه در این زمینه هم بسیار موفق بوده ایم.
یکی دیگر از فعالیت های ما قرارداد پشتیبانی با شرکت های دیگر است. با یک قرارداد ساده و مبلغی اندک پرونده ای برای شرکت تشکیل می شود و در صورت خرابی اشکالات مرتفع می شود. همچنین به صورت ماهانه سیستم ها چک می شوند. در این زمینه بیشترین دغدغه ما این است که کیفیت عالی و سرعت بسیار بالایی در کار داشته باشیم، یعنی مشترک تا اعلام خرابی می کند در کمترین زمان رسیدگی می شود. به همین منظور ما جمعه و روزهای تعطیل هم شیفت گذاشته ایم. درواقع شرکت ما 24 ساعته است و هیچ وقت تعطیل نیست.
یک خط In هم به اسم آواکمک راه اندازی کرده ایم. کاربران می توانند در هر ساعت از شبانه روز از هر نقطه ای از ایران با این خط تماس گرفته و به صورت تلفنی مشکلات شان را برطرف کنند.
 چه توصیه ای به مشترکان دارید؟
مردم باید دانش و آگاهی خود را نسبت به استفاده از اینترنت بالا ببرند و هدفمندتر از اینترنت استفاده کنند اینترنت هم مثل یک چاقو است که هم می تواند مفید باشد هم مضر.
نکته مهم دیگر که شاید برای مردم و مشترکان مهم باشد، این است که سرعت دریافت اینترنت به بسیاری از پارامترها و مسایل ارتباط دارد. یک زمانی زیرساخت سبب می شود سرعت دلخواه را نداشته باشیم یعنی روی تجهیزات مشترک 16 مگابایت پهنای باند دارد ولی نمی تواند آن را با همان سرعت دریافت کند. این موضوع ربطی به تامین کننده اینترنت ندارد و  به بستر سیمی مربوط می شود که از مخابرات تا منزل یا محل کار مشترک آمده است. یک زمانی هم مشکل داخلی است یعنی تا درب منزل یا محل شرکت سرعت دلخواه است اما وقتی به دست مشترک می رسد، کمتر می شود. باید  برای مرم جا بیفتد که سرعت دریافت اینترنت به خیلی از مسائل مربوط می شود.
 در پایان اگر نکته ای باقی مانده است بگویید.
در آخر قصد دارم از آقای صادقی، عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران تشکر کنم که کمک شایانی به ما و شرکت های همکار داشتند تا بتوانیم با خدمت رسانی به مردم رشد کنیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :