fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 191865
    تاریخ انتشار : 4 مهر 1395 21:50
    تعداد بازدید : 3163

    در گفت‌وگو با نماینده انحصاری شرکت تلگارتنر در ایران مطرح شد

    فناوری ارتباطی آلمانی در دستان تادافزار

    از اوایل سال 1389 جمعی از فعالان صنعت IT کشور، در پی مشکلات موجود در این صنعت به دنبال ایجاد راه کارهای جدید، موثر و منطبق با تکنولوژی روز دنیا گرد هم جمع شده و پس از جست وجو و تحقیق و بررسی های فراوان در برندهای موفق دنیا، توانستند با شرکت تلگارتنر وارد مذاکرات جدی و کارآمد شوند. کمپانی آلمانی Telegärtner پیشرو در تولید تجهیزات و اتصالات Coaxial RF، تجهیزات، اتصالات و راهکارهای شبکه برای دست یابی به کابل کشی ساخت یافته (Structured Cabling) و همچنین تجهیزات و راهکارهای شبکه های صنعتی مبتنی بر کابل های مسی و فیبر نوری است. با پیشرفت مذاکرات طی مراحل گوناگون قانونی و با توجه به تحریم های شدید اقتصادی اتحادیه اروپا در سال های گذشته، درنهایت نمایندگی انحصاری شرکت تلگارتنر در ایران اخذ و شرکت (توسعه ارتباط دانش افزار) با نام تجاری تادافزار در سال 1392 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. این شرکت با بهره گیری از کارشناسان و دانش آموختگان مجرب جهت توسعه و ارتقای صنعت انفورماتیک کشور فعالیت خود را آغاز کرد و با اتکا به بخش بازرگانی داخلی و خارجی خود توانسته است قدم به فراسوی مرزهای ایران گذاشته و تکنولوژی روز اروپا را برای جامعه بزرگ انفورماتیک ایران به ارمغان آورد. Telegärtner در سابقه 70 ساله خود از یک تهیه کننده قطعات یدکی کمپانی های آمریکایی سرویس دهنده تلفن، به یکی از مهم ترین تولیدکنندگان تجهیزات Coaxial RF، تجهیزات شبکه و تجهیزات از پیش آماده (Pre-assembled) تبدیل شده است. این پیشرفت قابل توجه تنها به وسیله سیاست حفظ رضایت مشتریان در تمامی این سال ها به دست آمده است. به مناسبت برپایی نمایشگاه تلکام، گفت وگوی ما را با علی نادی، مدیرعامل شرکت تادافزار درباره فعالیت های این شرکت می خوانید.

     بازار پیچیده شبکه در ایران
    مدیرعامل شرکت تادافزار گفت: حوزه فعالیت این شرکت در زمینه تجهیزات زیرساخت ارتباطی، مخابراتی، کامپیوتری و سیستم برودکستینگ تلویزیونی، ارتباطات موبایل و مراکز داده است.
    علی نادی افزود: شرکت ما توزیع‏کننده انحصاری برند telegartner آلمان در ایران است. ما درحال حاضر وارد هفتمین سال فعالیت با این شرکت پرسابقه آلمانی شده‎ایم. 
    وی ادامه داد: به نظر من بازار شبکه در ایران بسیار پیچیده است. در این زمینه شاید بیش از 200 برند در ایران وجود دارد که در بین این برندها شاید بیش از 15 شرکت، شرکت‏های حقیقی بین‏المللی نباشند. مابقی یا بدون نام تولید شده‎اند و در داخل ایران نام یک برند  روی آن درج می‎شود یا اینکه به سفارش بازرگان ایرانی، کالایی مشابه یک برند بین‎المللی تولید و وارد بازار کشور می‎شود.
    علی نادی گفت: بازار کار ما بازار بسیار بزرگی است. از شرکت‎های خصوصی تا شرکت‏های دولتی بزرگ و نیمه دولتی سرویس دهنده‎های موبایل، مخابرات و اینترنت و حتی بخش خانگی شامل کار ما می‎شود. می‎توان شرکت‏های نفتی و مجموعه‏های صنعتی را نیز به این مجموعه ها اضافه کنیم. با توجه به اینکه نسل جدید کارخانه‎های تولیدی براساس شبکه‎های نظارتی کنترل می‎شود، زیرساخت های تولید، شمارش و کنترل کیفیت و امنیت همه این ها وابسته  به محصولات ما هست. 
     شهر هوشمند در ایران در حد تئوری است
    مدیرعامل تادافزار درخصوص مباحث نو گفت: ما هنوز در بحث‎های جدید شهر هوشمند و اینترنت اشیا ورود نکردیم؛ چرا که هرکاری در ابتدا یک مقدار سردرگمی دارد. به نظرم الان جنبه تئوریک این مباحث بسیار جذاب است، چه از سمت دولتی‎ها، چه از سمت دانشگاهی‎ها و بخش‎های تجاری بازار. در سال های گذشته بحث شهرهوشمند برای کیش مطرح شد. حال می‎بینیم برخی از کشورهای همسایه که دیرتر از ما شروع کردند، از ما بسیار پیشی گرفته اند. یک مقدار باید صبر کنیم. موضوع شهر هوشمند فعلا در ایران قابل اجرا نیست. شاید بخش‎هایی از آن اجرا شود اما آن چیزی که به عنوان تعریف از شهر هوشمند شده، برای فضای مملکت ما بسیار زود است.
    نادی اضافه کرد: در برقراری ارتباط با تکنولوژی‎های جدید کمی کند هستیم. از آن طرف هم به خاطر شرایط خاصی که داریم، مقداری در مقابل فناوری مقاومت می‎کنیم؛ وگرنه شهر هوشمند به خودی خود بسیار خوب است. برای مدیریت کردن تمام المان‎های شهری، منابع انرژی و  منابع مصرفی می‏توانیم برنامه‎ریزی کنیم. بسیار خوب است و بدون شک مقداری از هزینه‎ها را کاهش می‎دهد که نیاز به سرمایه‎گذاری اولیه دارد. موضوعی که مهم است این است که سرمایه‏گذار اولیه چه کسی خواهد بود و این سرمایه را چه کسی باید مدیریت کند؟ این‎ها موضوعاتی است که باعث طولانی شدن اجرا و به نتیجه رساندن شهر هوشمند خواهد شد. هرجا که بتوانیم در رفع مشکلات فنی کمکی بکنیم مضایقه نداریم. البته فعلا بیشتر مشکلات این پروژه حاکمیتی است نه فنی. بهتر است الان انرژی وهزینه‎مان را جای دیگری هزینه کنیم.
     نمایشگاه جنبی کمی دارد تا کیفی
    مدیرعامل تادافزار درباره نمایشگاه و برگزاری آن در ایران گفت: واقعیت این است که برگزاری نمایشگاه در ایران چه در سیستم قدیمی که شامل نام گذاری هایی مانند الکامپ، تلکام و... بود و چه در سیستم جدیدتر آن که هر چیزی را می‎گیرند و به آخرش یک تکس اضافه می‎کنند، جنبه کمی دارد نه کیفی. بیشتر تعداد شرکت‎ها مدنظر است. به نظر من برای حمایت از شرکت‎های داخلی، در حوزه‎ای که ما می‎دانیم بدون ارتباطات خارجی حرفی برای گفتن نداریم، تاکید ناکارآمدی وجود دارد. در این بازار نوآوری، شناخت و پیاده‎سازی کار می‎کند نه کپی کاری. تعداد زیادی از شرکت‎هایی که در چنین نمایشگاه‎هایی حضور پیدا می‎کنند، درواقع خودشان حرفی برای گفتن ندارند. 
    وی افزود: برای موفق‎تر شدن در این نمایشگاه‎ باید از تجربیات کشورهای همسایه (ترکیه و امارات) استفاده کنیم. اگر دقیق به نوع اجرای همایش‎هایی که در آنجا برگزار می‎شود، نگاه کنیم متوجه می‎شویم آنها تکنولوژی‎محور و اسپانسرمحور هستند. می‎توانیم خیلی بهتر از آنها شویم. به شرکت‎های کوچک فضا می‎دهند، البته فضاهای محدود و در جاهای خاص و بسیاری از مواقع ممکن است خیلی کمی از آنها بگیرند. ما در ایران برعکس عمل می‎کنیم. بهترین فضاهایمان را به قیمت بسیار اندک در اختیار شرکت‎هایی قرار می‎دهیم که حرفی برای گفتن ندارند و بعد مجموعه‎هایی که شریک خارجی دارند یا شرکت‎های خارجی که مستقیما می‎خواهند حضور پیدا کنند را می‎آوریم به چهارمیخ می‎کشیم، جیب شان را خالی می‎کنیم و شرایط را برای شان سخت می‎کنیم. بعد آخر سر هم یک دستورالعمل می‎دهیم که از تجهیزات داخلی استفاده کنید. 
    مدیرعامل تادافزار گفت: در نمایشگاه‎های خارجی فضا برای همه یکسان است، همه می‎توانند به یک قیمت فضا بگیرند و به یک قیمت تبلیغات کنند یا می‎توانند در گروه و دسته خودشان شرکت کنند. نه مانند اینجا که مثلا سالن 38A گران ترین سالن است. مگر چه فرقی می‎کند؟ اگر ما درست برگزار کنیم، سالن‎های مختلف با هم تفاوتی نخواهند داشت.
    نادی همچنین درخصوص تحریم نیز گفت: تحریم فقط هزینه‎ها را بیشتر می‎کند و مانع قطع دسترسی نخواهد شد. الان فضا نسبت به قبل بسیار تلطیف پیدا کرده؛ اما همچنان با توجه به اینکه سیستم بانکی هنوز وصل نیست، هزینه‎های نقل و انتقال پول وجود دارد. بهترین موضوع این است که چشم‎انداز آینده‎تان با یک ضریب خطای پایین‎تری قابل پیش‎بینی است که امیدواریم در آینده بهتر نیز بشود. سعی‎مان بر این است که با کمترین هزینه بیشترین خدمات را همانند سال‎های گذشته به مشتریان برسانیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :