آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 188881
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1395 11:27
تعداد بازدید : 1369

با انتشار گزارش آماری از بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران مشخص شد

سهم بازی های ایرانی از بازار 460 میلیاردتومانی فقط 5 درصد است

واحد پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای یا مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (دایرک)، جامع ترین گزارش آماری از بازار بازی های رایانه ای ایران را منتشر کرد.

فناوران-  این گزارش که با عنوان «نمای بازار 94» منتشر شده، به عنوان دقیق ترین پیمایش آماری در این باره شناخته می شود که شاخص ترین اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران را در اختیار مخاطب قرار می دهد.
برای تهیه این گزارش آماری، اطلاعات آماری از 15 هزار نفر در سراسر کشور تهیه شده و سپس با تجمیع تک تک آمارها در دایرک، تجزیه و تحلیل دقیقی روی آن انجام شده تا گزارش نهایی تهیه شود. درنتیجه اطلاعات آماری این گزارش از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا قابل استناد است.
براساس نتایج این گزارش، 23 میلیون نفر از جمعیت ایران مشغول انجام بازی های رایانه ای هستند و ایرانیان به طور میانگین روزانه 79 دقیقه از زمان خود را صرف انجام بازی می کنند. همچنین طبق این گزارش، از هر 5 خانوار، 4 خانوار حداقل یک دستگاه برای بازی کردن در اختیار دارند.
پلات فرم موبایل با اختلاف زیاد، بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است و 65 درصد مخاطبان بازی در کشور برای بازی های موبایل پول خرج می کنند. پلا تفرم رایانه های شخصی با 20 درصد و بازی های کنسولی با 15 درصد رتبه های بعدی درآمدزایی را به خود اختصاص داده اند.
براساس این گزارش، متوسط سن بازیکنان ایرانی 21 سال است و به طور میانگین 79 دقیقه بازی می کنند. از این میان 9 درصد بازیکنان به اینترنت دسترسی دارند اما تنها 39 درصد بازیکنان به صورت آنلاین بازی می کنند.
توجه به رده بندی سنی بازی ها توسط ESRA نیز در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است که 26 درصد به این رده بندی اصلا توجهی ندارند، 41 درصد تا حدی توجه می کنند و 33 درصد آن را جدی می گیرند.
5 ژانر پرطرفدار بازی در ایران هم به ترتیب Driving، Runner، Puzzle، Arcade و Sport 
است.
براساس این گزارش، مردم ایران هر سال 460 میلیارد تومان هزینه خرید بازی و سخت افزارهای مخصوص آن می کنند. این مبلغ تنها توسط 30 درصد از بازیکنان پرداخت می شود و متوسط پرداخت کنندگان نیز 25 سال است. این در حالی است که تنها 5 درصد از بازار بازی های دیحیتال در ایران (حدود 23 میلیارد تومان) متعلق به بازی های ایرانی است. 
براساس این گزارش، 15 درصد درآمد بازی های دیجیتال روی بازی های کنسولی، 20 درصد بازی های رایانه ای و 65 درصد بازی های موبایلی است.
94 درصد بازیکنان از آندرویید، 5 درصد از iOS و یک درصد از ویندوزفون استفاده می کنند. سامسونگ، هواوی، سونی، اپل و ال جی نیز 5 برند سخت افزاری پرطرفدار در بین بازیکنان موبایلی است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :