آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 186995
تاریخ انتشار : 27 تیر 1395 11:2
تعداد بازدید : 833

کجای استراتژی شیائومی اشتباه بود

ساحره چمنی- شیائومی ازجمله شرکت هایی بود که پیشرفت عجیب و غریبی در بازار داشت، تا جایی که رشد این شرکت در دنیا به موضوعی برای بحث و تبادل نظر تبدیل شده بود، اما ظاهرا تبی بود که به عرق نشست.

شیائومی در ابتدای ورود به صنعت موبایل، همه بازارها را حساس کرد و استراتژی بازاریابی و رسانه ای قوی را در پیش گرفت، اما نحوه توزیع و ورود محصولاتش به بازار همزمان با بازاریابی این شرکت پیش نرفت. 
البته یکی از استراتژی های این غول مغلوب چینی، ایجاد تشنگی در بازار بود؛ درحالی‎که بازارهای مختلف برای ورود محصولات این شرکت حساس شده بودند و به قولی تشنه خرید محصولات این شرکت بودند، حتی در بازاری مثل ایران که از همه نوع گوشی یافت می شود، از گوشی های شیائومی خبری 
نشد.
بازار تشنه ای که از یکسو به موقع سیراب نشد و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری از سوی دیگر که برای محصولاتش رخ داد، باعث شد این غول نوپای چینی از پا بیفتد.
اما شاید بتوان عامل دیگری را که تیشه به ریشه شیائومی می زند، انتشار اخبار در زمینه سقوط و عدم موفقیت این شرکت دانست؛ چراکه به نظر می رسد سرنوشت شوم نوکیا نیز دامن این کمپانی چینی را نیز گرفته است. 
در آن زمان که نوکیا اعلام کرد ده هزار نیروی خود را تعدیل می کند، اگر به‎سرعت اقدام به برچیده کردن دفاتر خود در کشورهای مختلف نمی کرد، 
به گفته مدیرانش، حداکثر سه یا چهار سال نام برند نوکیا می توانست در بازار دنیا پشتوانه این غول فنلاندی باشد.
حالا حرف و حدیث ها درباره سقوط شیائومی هم شاید عامل دیگری در شکست این غول چینی در دنیا باشد که به نظر می رسد شانس زیادی برای به دست آوردن موفقیت در دنیا نداشته باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :