چگونه تصمیم بهتری بگیریم؟
مدیران ناچارند تصمیم های زیادی بگیرند. اما برای رسیدن به تصمیم های مطلوب چه باید کرد؟ ما می توانیم با تهیه یک فهرست، انتخاب هایی موثر و نتایج بهتری داشته باشیم. فهرستی شبیه این فهرست:
www .hbr.org
1-پنج هدف شرکت را بنویسیم که احتیاج به تصمیم های ضربتی دارند. این نوشتن به ما کمک می کند تا در دام توجیه نیفتاده و آنها را به بعد موکول نکنیم.
2-برای هریک از آنها حداقل سه تصمیم واقع بینانه بگیریم و بنویسیم.
3-مهمترین اطلاعاتی که ممکن است فراموش کنیم را بنویسیم.
4-اثرتصمیمات مان از هم اکنون تا یک سال آینده را پیش بینی کنیم و بنویسیم.
5- به دیدگاه های مختلف در مورد تصمیمات مان گوش کنیم، تا پیش داوری، جبهه گیری و تعصبات مان کاهش پیدا کند.
6- بعد ازاینکه درتیم مان آنها را مطرح کردیم، بنویسیم که چه تصمیمی گرفته شد. همچنین بنویسیم که تیم چرا و چقدر از تصمیم حمایت می کند. این امر موجب افزایش الزام و تعهد شده و به ما کمک می کند تا نتایج را براساس آنها محاسبه کنیم.
7- در همین حال برنامه ریزی کنیم تا در دوره ای یک یا دو ماهه اصلاحات لازم در مورد هریک از تصمیم ها را
انجام دهیم.