fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 18139
    تاریخ انتشار : 27 آبان 1391 8:8
    تعداد بازدید : 5067

    گفت‌وگوی فناوران با مدیرکل روابط عمومی پست بانک ایران

    افتخار پست بانک ارایه خدمات بانکی به روستاییان است

    مدیرکل روابط عمومی شرکت پست بانک ایران گفت: نمایش توانمندی ها در ارایه خدمات مالی و بانکی در شهر و روستا روی بستر ارتباطات و زیرساخت از مهم ترین اهداف پست بانک از حضور در نمایشگاه تلکام 2012 است.

    فناوران- محمدرضا ساجدی‌پور در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تلکام در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ضرورت ارایه خدمات بانکی در سطح کشور به ویژه در مناطق توسعه نیافته و روستاهای دورافتاده، تامین نیازهای پولی و بانکی مردم و کاهش ترددهای غیرضروری روستاییان برای دسترسی به خدمات بانکی سبب شد تا پست بانک با تصویب مجلس شورای اسلامی، در سال 75 تاسیس شود.
    وی با بیان اینکه پست بانک صاحب گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور است، گفت: با داشتن 14 هزار و 500 نقطه تماس در سطح کشور، از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای دورافتاده و نقاط صعب‌العبور، به ارایه خدمت به تمام اقشار جامعه می‌پردازیم.
    ساجدی‌پور افزود: معتقدیم خدمات بانکی فقط برای افراد متمول یا اقشار شهر‌نشین نیست و باید همه افراد با هر درآمدی از آن بهره‌مند شوند. به همین دلیل خدماتی را که یک بانک در تهران ارایه می‌کند، ما به روستاها برده و در اختیار همه افراد جامعه گذاشته‌ایم.
    مدیرکل روابط عمومی شرکت پست بانک در مورد این خدمات گفت: حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز، حساب قرض‌الحسنه جاری، سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت، پرداخت حقوق مستمری بگیران، یارانه نقدی و سود سهام عدالت، سرویس نمایندگی فروش، ارایه تسهیلات، دریافت وجوه انواع قبوض، قبول و وصول چک، فروش کارت‌های شارژ همراه اول و ایرانسل، صدور و پرداخت حواله ریالی، ثبت‌نام حج و عتبات عالیات و ارایه خدمات بیمه‌ای و خدمات الکترونیکی از طریق ATM از جمله این خدمات است.
    وی افزود: امکان ارایه خدماتی مانند دریافت وجوه و عوارض شهرداری، خدمات الکترونیکی از طریق نصب pinpad و POS، دریافت وجوه قبوض جرایم رانندگی، بازاریابی صدور ضمانت‌نامه، ارایه خدمات ارزی و صدور کارت، اینترنت بانک و ساتنا در آینده فراهم می‌شود.
    ساجدی‌نیا با بیان اینکه پست بانک توزیع یارانه بیش از 5/1 میلیون خانوار در سطح کشور را بر عهده دارد گفت: تامین امنیت انتقال پول در خود تهران سخت است، اما ما این کار را در نقاط دور‌افتاده و صعب‌العبور با موفقیت انجام داده‌ایم.
    وی در مورد حضور یک خانم با لباس محلی شمالی در غرفه شرکت پست بانک گفت: ایشان به نمایندگی از دفاتر روستایی پست بانک، از یکی از روستاهای شمالی کشور آمده‌اند و به مردم در مورد ارایه خدمت در روستاها توضیح می‌دهند.
    مدیرکل روابط عمومی پست بانک، استقبال از نمایشگاه را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: ما اصلا انتظار حضور چنین جمعیتی را در یک نمایشگاه کاملا تخصصی نداشتیم. این موضوع نشان دهنده رشد آگاهی مردم در مورد زیرساخت‌های مخابراتی است.
    ساجدی‌نیا با بیان اینکه پست بانک در کنار ارایه خدمات مالی و بانکی مسوولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکرده است گفت: تنها یک هفته پس از زلزله غم‌انگیز آذربایجان دفاتر ما در روستاهای زلزله‌زده دایر شده و به ارایه خدمات بانکی پرداختیم.  همچنین با نهادهای خیریه مختلفی مانند باشگاه هنرمندان در کمک به قشرهای مختلف جامعه همکاری و مشارکت داریم.
    وی در مورد دستاوردها و موفقیت‌های پست بانک گفت: کسب رتبه اول پرداخت سود سهام عدالت در میان بانک‌های کشور به دو میلیون و 500 هزار نفر، کسب رتبه اول پرداخت یارانه روستایی کشور، عضویت در موسسه بانک‌های جهانی پس‌انداز WSBI و عضو هیات مدیره گروه منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه، دریافت لوح سپاس از سازمان اسکان بشر ملل متحد BLP برای ارایه بهترین تجارب عملی راهبردی منطقه‌ای در زمینه توسعه خدمات خرده بانکداری در مناطق روستایی، کسب سهم 32 درصدی ارایه خدمات بانکی روستایی از کل سهم 35 درصدی بانک‌های کشور و انتخاب مدیرعامل پست‌بانک به عنوان 100 مدیر برتر در سال 90 و دریافت تندیس مربوطه از جمله دستاوردهای پست‌بانک بوده است.
    مدیرکل روابط عمومی پست بانک دریافت تندیس ISO2010، دریافت لوح تقدیر و مدال افتخار سومین کنگره ITEC سال 2012، کسب رتبه برتر توسعه دولت الکترونیکی، برگزاری موفق دومین اجلاس پستی-مالی کشورهای عضو اکو در سال 2011، ایجاد اشتغال پایدار برای 30 هزار نفر از طریق دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی و دریافت جایزه مدیریت برتر در عرصه مدیریت جهادی و کارآمد از دیگر دستاوردهای پست بانک است.
    وی افزود: با وجود دریافت جوایز و دیپلم‌های افتخار مختلف، افتخار اصلی ما ارایه خدمت به روستاییان است.
    ساجدی‌پور گفت: گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور، کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی، پذیرش نمایندگی پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری، کمک‌ به کاهش مسافرت‌های شهری و روستایی و هزینه‌های مربوط، کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه خدمات مالی خرد ماموریت‌ها و اهداف پست بانک ایران است. مدیرکل روابط عمومی پست بانک سیاست‌های راهبری پست بانک را مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقای بهره‌وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکی، توسعه بانکداری الکترونیک و انضباط مالی و مدیریت نقدینگی از سیاست‌های راهبردی پست بانک ایران است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :