fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 12297
    تاریخ انتشار : 19 شهریور 1391 11:37
    تعداد بازدید : 2079

    اپل و گوگل چرا باید از آمازون بترسند؟

    این طور که بازار نشان می دهد، فناوری موبایل و ابزارهای همراه، آینده بازار وسایل الکترونیکی شخصی را رقم خواهند زد و هیچ شرکتی دوست ندارد که از این قائله عقب بیفتد. زیرا عقب ماندگی به معنای مرگ اش است.

    نویسنده: بن پار
    برای نمونه اگر با دقت بیشتری به گوشی تلفن همراه آیفون نگاهی بیندازیم، در خواهیم یافت که رقم 150 میلیارد دلار از درآمد اپل در پنج سال گذشته را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر گوگل رقمی در حدود 5/12 میلیارد دلار خرج کرد تا شرکت موتورولا را از آن خود کند. این در حالی است که مایکروسافت و نوکیا نیز بالاخره برای تولید گوشی‌های مبتنی بر ویندوز به توافق رسیده‌اند. با این حال، آمازون شرکتی است که همگان باید مراقب حرکت لاک‌پشتی، اما هوشمندانه‌اش باشند. آمازون که در سال 2007 با عرضه کتابخوان الکترونیکی کیندل به معدن طلا رسید، حال به دنبال رقابت با بزرگانی چون اپل و گوگل در عرصه تبلت‌هاست. به همین دلیل هم، این شرکت تبلت کیندل فایر 7 اینچی 200 دلاری خود را روانه بازار کرد. اما از پنجشنبه، رقابت نفس‌گیرتر شده، زیرا آمازونی‌ها تبلت کیندل فایر HD را با صفحه نمایش 9/8 اینچی که سخت‌افزار و گرافیک آن به‌روز شده و با قیمت منطقی ۲۹۹ دلار عرضه می‌شود به انتخاب طلایی کاربران بدل ساخته‌اند. به اعتقاد برخی این محصول می‌تواند به خوبی به جنگ تبلت نکسوس 7 گوگل برود. از اینها گذشته خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر آنکه آمازونی‌ها در فکر تهیه گوشی تلفن همراه نیز هستند. چرا آمازون خود را وارد بازی غول‌های بزرگ کرده است؟ پاسخ این پرسش را باید از جف بزوس مدیر عامل آمازون پرسید. او معتقد است: «هرکس که سخت‌افزار تولید می‌کند، می‌تواند پلات‌فرم را نیز تعیین ‌کند و هرکس که پلات‌فرم را تحت کنترل خود بگیرد، اوست که پیروز رقابت است».
    این گذشته با استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری هوشمندانه و بهره از شبکه توزیع در سطح وسیع، مطمئن باشید به زودی میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان خریدار تبلت‌های آمازون خواهند بود، چون هیچ کدام از رقبای آمازون، فروشگاه آنلاین و سیستم توزیع کالای آمازون را ندارند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :