آخرین اخبار
گزارش

گزارشی از برگزاری نخستین لین کمپ VIP در دانشگاه شهید بهشتی

کم حجم و پرمحتوا

گفت و گو

گفت‌وگو با سینا روشن، مدیرعامل «پین تا پین»

بسته ارزان سفر را به ایرانگردان معرفی می کنیم

ناصر غانم‌زاده، بنیان‌گذار «ایران استارت‌آپز» از آفت های دخالت دولت در اکوسیستم استارتاپی می گوید

دوستیِ خاله خرسه

امیر شوکتی، مدیرعامل تحلیل ارتباط و خالق #پیام_ناشناس

من صاحب telegram.me هستم

گفت و گوی فناوران با گروه بنیان گذاران دیتا شهر

اول خدمت بعد پول و شهرت

گفت‌و‌گو با فریدون کورنگی، بنیانگذار شتابدهنده مپس

موتور نوآوری با پول دولتی روشن نمی شود

نظرسنجی

پرونده ای برای بررسی جمعه رایگان تپسی

وحید حجه فروش- حتما بارها دیده اید که یک کسب وکار در روز راه اندازی و افتتاح خود، محصول یا خدماتش را با تخفیف قابل توجهی عرضه می کند تا طیف گسترده ای از مصرف کنندگان و مشتریان خود را در مدت کوتاهی جذب و با ارائه خدمات مناسب آن ها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کند. از بستنی فروشی تا رستوران و تولیدی لباس، نمونه های فراوانی می توان یافت که از این تکنیک برای معرفی سریع خود به مشتریان استفاده کرده اند. استارت آپ ها هم به روش ها و مناسبت های مختلف، بودجه تبلیغاتی خود را صرف برنامه هایی از این دست می کنند تا کاربران بیشتری از محصول یا خدمات شان استفاده کنند و با آن ها آشنا شوند. در صنعت درخواست الکترونیکی سفر، دو بازی گر عمده این بازار مدت هاست به بهانه و بی بهانه سفرهای تخفیف دار یا حتی برای یک رویداد خاص سفرهای رایگان به کاربران خود عرضه می کنند. روز جمعه 17 دی ماه 95 هم شرکت تپسی سفرهای مسافران خود را (تا مبلغ 20 هزارتومان) به مدت 18 ساعت رایگان کرد. رقابت این دو شرکت برای تصاحب سهم بیشتر از بازار وارد مراحل جدیدی شده است. حتی تهدیدهای پیوسته رقبای سنتی هم باعث نشده این دو شرکت تمرکزشان را از رقابت به سوی دیگر ببرند و هر کدام به روشی سعی می کند از این بازار سهم بیشتری برای خود کسب کنند. اصلا آیا این رقابت پایه و اساس درستی دارد؟ چه کسی از رقابت میان این دو بیشترین بهره را می برد و چه کسی زیان می کند؟ آیا ارائه خدمات با قیمت پایین تر از قیمت تمام شده در بلندمدت این شرکت ها را با بحران جدی روبه رو نخواهد کرد؟ این مدل تبلیغات و جذب کاربر با روش های سنتی تری مثل تبلیغات خیابانی، شنیداری و دیداری قابل مقایسه و رقابت است؟ بازار ایران تا کجا ظرفیت این هیجان های مداوم را دارد و چه زمانی نسبت به این روش ها هم بی تفاوت خواهد شد؟ روزنامه فناوران در این پرونده به بررسی ابعاد مختلف این پدیده می پردازد.

1395/10/2501:54

فیتیلیو

فیتیلیو به عنوان نخستین سایت تخصصی در زمینه خرید محصولات ورزشی، محصولات مرتبط با سلامت و بهداشت فعالیت می کند و هم چنین دریافت همه خدمات را در این حوزه ها برای کاربران فراهم کرده است. علاوه بر این موارد، اصالت، کیفیت و قیمت محصولات و خدمات توسط این سایت تضمین می شود و خریداران می توانند خدمات و کیفیت محصول تامین کنندگان را در سایت با دادن امتیاز ارزیابی کنند که این امتیازدهی ها توسط کاربران سایت قابل رویت است. از طرف دیگر کیفیت محصولات با گزینه هایی نظیر اصل، کپی درجه یک، کپی و بدون برند مشخص می شود تا کاربران بتوانند با آگاهی و اطمینان خاطر و توجه به قیمت، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

1395/10/1811:04

معرفی ایده های برتر کارآفرینی در حوزه خدمات جویشگر بومی معرفی شد

در مراسم اختتامیه مرحله اول «رویداد کارآفرینی محتوا و خدمات جویشگر بومی» ۱۰ ایده برتر کارآفرین در حوزه جویشگر بومی معرفی شدند .

1395/10/1811:03

نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فناوری های مالی (فین تک) برگزار می شود

نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فناوری های مالی (فین تک) با هدف حمایت از تجاری سازی ایده های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارت آپ های حوزه فناوری های مالی نظیر بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس به مدت سه روز از 18 تا 20 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه خاتم برگزار می شود.

1395/10/1811:02

زشت و زیبای برون سپاری

نکته کلیدی برای تصمیم گیری درباره این مساله که آیا برون سپاری به عنوان یک راهبرد سنجیده برای کسب وکار شما محسوب می شود، درک هم زمان صرفه جویی در هزینه ها و بهبود کارایی عملیات است.

1395/10/1811:01

رویداد بین المللی میلاد

میلاد یک کنفرانس بین المللی دو روزه است که با شعار « کارآفرین بعدی باش» در سطح خاورمیانه برگزار می شود. در این رویداد بیش از ۲۰۰۰ نفر از کشورهای مختلف حاضر خواهند شد. 

1395/10/1100:38

lunato.ir

لو نا تو نخستین فروشگاه تخصصی آنلاین عینک های آفتابی، طبی و لنز در ایران است.

1395/10/1100:36

بیمه تامین اجتماعی و کسب وکارهای نوپا

اکثر کسب وکارهای نوپا به صورت غیررسمی توسط یک یا چند دوست یا همکار ایجاد می شوند. در این میان نیز کارکنانی به صورت ساعتی، مشاوه ای، پاره وقت، تمام وقت و کارمزدی حقوق دریافت می کنند. تمام این پرداخت ها، به جز پرداخت حقوق مازاد بر هفت برابر حداقل حقوق مصوب سالانه، طبق ماده 35 و 148 قانون کار و ماده 34 قانون تامین اجتماعی، مشمول پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی هستند. از نگاه سازمان تامین اجتماعی، تفاوتی میان کارگاه تولیدی و کسب وکار نوپا نیست. کسب وکارهای نوپا جدا از اقتصاد کشور نیستند و در صورتی که مشمول قانون کار می شوند، باید اقدام به دریافت کد کارگاه کرده و کارمندان خود را بیمه اجباری تامین اجتماعی کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت اصل و جریمه حق بیمه می گردند. جرائم عدم پرداخت حق بیمه براساس سال محاسبه می شوند و چندین برابر حق بیمه زمان وقوع وصول می گردند. از این رو، صاحبان کسب وکارهای نوپا باید توجه ویژه ای به وظایف قانونی خود در برابر سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

1395/10/1100:34

درس مهاجرت از تهران

تقریبا ۳ سال پیش تیم پونیشا از شهر پر سر و صدای تهران به شهر زیبا و دوست داشتنی رشت مهاجرت کرد. در آن زمان ما فقط مشکل آلودگى هوا را در نظر گرفته بودیم و سعی کردیم راه حل مناسبی برای آن پیدا کنیم که منجر به مهاجرت ما از شهر تهران گشت؛ چیزی که فکرش را نمی کردیم، این بود که مهاجرت ما تا این حد مورد توجه افراد دیگر قرار بگیرد.

1395/10/1100:33

ده استارت آپ برتر الکام استارز معرفی شدند

استارت آپ های کی کجاس، ریکامندر و پوشه با رای داوران به عنوان برترین کسب و کارهای نوپا این دوره از الکام استارز معرفی شدند.

1395/10/511:06
پیشخوان روزنامه


.
سایر خدمات