fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 37608
تاریخ انتشار : 18 آبان 1392 10:53

رقابت تنگاتنگ شبکه‌های اجتماعی برای جذب کاربران

جنگ جهانی سوم این بار در دنیای مجازی

شبکه های اجتماعی این روزها یکی از اصلی ترین ابزار زندگی مجازی بسیاری از کاربران هستند؛ از تاجران و بازاریابان گرفته تا هنرمندان و صاحبان ایده و کسب و کارهای کوچک و کاربران معمولی. دسترسی به آخرین اخبار در زمینه های مختلف از حوادث تا رویدادهای سیاسی و اجتماعی، برقراری ارتباط با آدم های جدید، دوستان و آشنایان، معرفی توانمندی های شخصی، محصولات و برندها و انواع استفاده های دیگر از شبکه های اجتماعی باعث شده این شبکه ها امروز تبدیل به مهم ترین ابزار روز شوند. با توجه به این استفاده ها و تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی، جنگ تازه ای در جهان مجازی آغاز شده؛ جنگ قدرت ها بر سر تصاحب کاربران. امروز کار برای بنیان گذاران شبکه های اجتماعی کمی سخت شده. رقابت در این فضا مستلزم ارایه امکانات نوین و جذاب به کاربران است. آنها می کوشند با گسترش شبکه هایشان، تسهیل کاربری و افزایش امکانات این شبکه ها، کاربران را به جغرافیای مجازی خود بکشانند و میدان را از آن خود کنند.

facebook.com
Rank in Alexa: 2
شبکه اجتماعی فیس‌بوک با داشتن بیش از 15/1 میلیارد کاربر در سراسر دنیا نخستین شبکه اجتماعی در  جهان و دومین سایت پربازدید در دنیاست.
تحقیقات نشان می‌دهد 751 میلیون کاربر با استفاده از تلفن همراه به فیس‌بوک متصل می‌شوند. در حال حاصر بیش از 10 میلیون اپلیکیشن از اکانت فیس‌بوک برای وارد شدن کاربران استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌هایی که روی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها نصب می‌شود.
آمارها حاکی است 23 درصد از کاربران فیس‌بوک صفحه خود را بیش از پنج بار در روز کنترل می‌کنند تا آنچه دوستان‌شان نوشته‌اند را بخوانند یا پیام‌های‌شان را پاسخ دهند. فیس‌بوک برای بازاریابان امروز نیز یکی از مهم‌ترین ابزار کار است. 74  درصد از بازاریابان معتقدند که فعالیت در فیس‌بوک در تنظیم سیاست‌های بازاریابی‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است. دوستداران عکس نیز در فیس‌بوک کم نیستند. بیشتر کاربران معتقدند نوشته‌هایشان در صورتی که با عکس همراه باشد از بازدید و لایک بیشتری بهره خواهد برد. امسال (2013) هر روز بیش از 250 میلیارد عکس روی فیس‌بوک نتشر می‌شود.
جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد 75 درصد از تاثیرات احتمالی هر نوشته در فیس‌بوک در پنج ساعت اولیه انتشار آن است.

twitter.com
Rank in Alexa: 10
شبکه اجتماعی توییتر که می‌توان گفت سریع‌ترین شبکه در انتشار است و طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته، امروز بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. این شبکه که با گوگل پلاس در رقابتی تنگاتنگ است دهمین سایت پربازدید در دنیاست.
برآورد شده است که توییتر هر اه 288 میلیون کاربر فعال دارد. آمارهای این شبکه نشان می‌دهد تعداد کاربران 55 تا 64 ساله در این شبکه به سرعت در حال رشد است.  60  درصد از کاربران توییتر برای توییت کردن از تلفن همراه استفاده می‌کنند و 28  درصد از بازنشر توییت‌ها یا Retweet در توییتر مربوط به نوشته‌هایی است که کاربران در آن از دوستان خود خواسته‌اند توییت را بازنشر کنند.
اما یکی از آمارهای جالبی که به تازگی منتشر شده حکایت از وجود حدود 20 میلیون کاربر غیرواقعی یا فیک در شبکه اجتماعی توییتر دارد.
کاربران توییتر به طور متوسط روزانه 400 میلیون توییت می‌کنند.

plus.google.com
Rang in Alexa: مشخص نشده
این شبکه اجتماعی که چند سالی در حاشیه بود، یکی دو سالی است رشدش سرعت پیدا کرده و تبدیل به دومین شبکه اجتماعی جهان شده است. این شبکه اجتماعی بیش از 500 میلیون کاربر دارد که از این میان حدود 343 کاربر فعال و دایمی هستند. 67 درصد از کاربران این شبکه‌ را مردان تشکیل می‌دهند.
براساس گزارشات منتشر شده 80 درصد کاربران حداقل هفته‌ای یک بار وارد صفحه گوگل پلاس خود می‌شوند. از سوی دیگر حدود 60 درصد از آنها هر روز به گوگل پلاس خود سر می‌زنند.
دکمه معروف پلاس وان (+1) که در سایت‌های مختلف برای امتیازدهی و به اشتراک‌گذاری مطالب استفاده می‌شود بیش از پنج میلیارد بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
40 درصد از بازاریابان از گوگل پلاس استفاده می‌کنند، 70 درصد از آنها تمایل دارند اطلاعات بیشتری درباره کار با گوگل پلاس و تاثیر آن در کار خود بدانند و 67 درصد از آنها طرح‌های مختلفی برای افزایش کارایی گوگل پلاس دارند.

linkedin.com
Rank in Alexa: 14
این شبکه اجتماعی که مختص علاقه‌مندان به کسب و کار است و برای هر کاربر یک رزومه آنلاین محسوب می‌شود بیش از 238 میلیون کاربر دارد که بیش از 5/1 میلیون گروه در لینکدین تشکیل داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد 81 درصد از کاربران لینکدین حداقل عضو یک گروه در این شبکه اجتماعی هستند. 27 درصد از کابران لینکدین برای دسترسی به لینکدین از تلفن همراه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید بیش از سه میلیون شرکت از امکانات لینکدین استفاده می‌کنند.

instagram.com
Rank in Alexa: 39
این شبکه اجتماعی دوست داشتنی بیش از 130 میلیون کاربر دارند که تا به حال بیش از 16 میلیارد عکس روی این شبکه منتشر کرده‌اند. هر کاربر اینستاگرام به صورت متوسط حدود 40 عکس روی صفحه خود دارد. اعلام شده MTV بین تمام برندهای حاضر در اینستاگرام بیشترین میزان دنبال‌کننده‌ها را دارد: چیزی حدود 2/1 میلیون دنبال کننده.
کاربران این شبکه که به سرعت در حال رشد است و این روزها مورد توجه بسیاری از برندها، عکاسان و اشخاص قرار گرفته، هر ثانیه هشت هزار عکس لایک می‌کنند و یکهزار دیدگاه برای عکس‌ها می‌گذارند.
از زمانی که اینستاگرام امکان انتشار ویدیو را در اختیار کاربرانش قرار داد (کمتر از شش ماه)  تا امروز کاربران از این امکان استقبال زیادی کردند. آمارها نشان داده است که در 24 ساعت اولیه رونمایی از این امکان حدود پنج میلیون ویدیو روی اینستاگرام منتشر شد.
  کاربران اینستاگرام هر روز حدود پنج میلیون عکس در صفحات خود با دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند.

pinterest.com
Rank in Alexa: 36
 شبکه اجتماعی پینترست حدود 70 میلیون کاربر دارد که 69 درصدشان زن هستند.
آمارها نشان می‌دهد تنها حدود شش درصد از کاربران برای اینکه وارد پینترست شوند از نام کاربری فیس‌بوک خود استفاده می‌کنند و اکثر آنها دوست دارند یا با توییتر یا با نام کاربری اختصاصی خود پینترست وارد این شبکه شوند.
بیش از 80 درصد عکس‌هایی که در پینترست منشتر می‌شوند توسط کاربران بازنشر می‌شود. یکی از محبوب‌ترین برندها در پینترست از آن     Nordstorm است؛ برندی که در زمینه مد در دسته‌های مختلف مانند پوشاک، کیف، کفش و زیورآلات فعالیت می‌کند. این برند در پینترست بیش از 4/4 میلیون دنبال کننده دارد.
Garlic Cheesy نیز برندی است که عکس‌هایش بیش از دیگر برندها توسط کاربران بازنشر می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :