fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 218842
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 11:25

گام بلند فیس بوک برای پرچمداری در دنیای تولید محتوا

فیس بوک با حمایت از تولیدکنندگان محتوا به صورت پرداخت حق کپی رایت و نیز سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این حوزه قصد دارد تا سال 2018 تبدیل به یکی از غول های تولیدکننده محتوا شود.

فناوران- در پی انتشار خبر غیررسمی سرمایه گذاری فیس بوک برای تولید محتوا، اعلام شد این شبکه اجتماعی حق کپی رایت موسیقی هایی را که کاربرانش گوش می دهند، به استودیوهای موسیقی پرداخت خواهد کرد.
اعلام شده این شبکه اجتماعی در حال مذاکره با استودیوهای تولیدکننده قطعات موسیقی است تا کاربرانش بتوانند به راحتی موسیقی های دلخواه خود را همراه با ویدیوهایی که دوست دارند، در فیس بوک آپلود کنند. در حال حاضر بسیاری از ویدیوهایی که در فیس بوک آپلود می شوند از قطعات موسیقی بهره می برند که فیس بوک از نظر قوانین کپی رایت، صلاحیت استفاده از آن ها را ندارد. با توجه به قوانین موجود، تولیدکنندگان موسیقی می توانند از فیس بوک بخواهند ویدیوهایی که قوانین کپی رایت را زیر پا می گذارند، از این شبکه اجتماعی حذف کنند. فیس بوک متعهد شده در ماه های آینده سیستمی طراحی و اجرا کند که بتواند موسیقی های مورد استفاده در ویدیوها را شناسایی کرده و بتواند تگ موسیقی مورداستفاده را برای پیروی از قوانین کپی رایت مشخص کند. اما این فرایند به زمانی بیش از دو سال نیاز دارد.
فیس بوک همزمان با این اقدامات درصدد راه اندازی بخش جدیدی با عنوان Watch است که در واقع یک هاب جدید برای پخش ویدیو و مجموعه های اختصاصی تولید شده برای نمایش در این بخش جدید است. این شبکه اجتماعی با استفاده از Watch درآمد تبلیغاتی خود را افزایش می دهد و می تواند یوتیوب را به عنوان بزرگ ترین وب سایت اشتراک گذاری ویدیو در اینترنت به چالش بکشد.
در کنار این برنامه ها خبر غیر رسمی سرمایه گذاری یک میلیاردی فیس بوک برای تولید محتوای ویدیویی نشان می دهد فعالیت در حوزه محتوا یکی از اولویت های زوکربرگ است. این خبر را وال استریت ژورنال اعلام کرده است. گفته می شود هدف فیس بوک تولید برنامه هایی است که امکان رقابت با شبکه های سنتی و شرکت های فعال در زمینه استریم آنلاین مانند نتفلیکس و هولو را برای این شبکه های اجتماعی فراهم می کنند. در خبرهای منتشر شده اعلام شده سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری فیس بوک برای تولید محتوا تا پایان سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :