fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 204495
تاریخ انتشار : 20 اسفند 1395 23:8

تمرین اثرگذاری در شبکه های اجتماعی

شبنم کهن چی- از راه رسیدن بهار همیشه بهانه خوبی برای شروع تازه در هر کاری است؛ از امور شخصی، خلقیات، عادات گرفته تا کارها و اهداف بزرگ و بلندمدت. نو شدن سال، انگیزه ای قوی است تا هر کدام از ما در زندگی و کارمان یک بازنگری کلی داشته باشیم. شبکه های اجتماعی اما اغلب از این رسم قدیمی دور می مانند. شاید یکی از دلایلش پویا بودن این شبکه و ایجاد تغییر و تحولات دایمی از نظر دسترسی به امکانات جدیدشان باشد، شاید هم سرعت گردش اطلاعات و تغییر حال و هوای تایم لاین . اغلب ما، به خصوص اگر به صورت مستقل و شخصی در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم، کمتر پیش می آید که از بالا به شیوه حضورمان در این شبکه ها نگاه کنیم و ببینیم با چه لحنی با دیگران تعامل می کنیم، به ندرت پیش می آید رفتاری که احتمال دارد امنیت و حریم شخصی مان را به خطر بیندازند، شناسایی کنیم و برای اصلاح رفتار اشتباه مان تلاش کنیم یا به فهرست افرادی که دنبال می کنیم، نگاهی بیندازیم و بر اساس علایق یا اهداف تازه مان کسانی را از این فهرست حذف یا کسانی را اضافه کنیم نه با توجه به اینکه آنها هم ما را دنبال می کنند و غیره. بسیاری از ما تنها برای گذران روزمره مان، حفظ ارتباط با دوستان، دریافت اخبار تازه و بزرگ کردن شبکه ارتباطی مان در شبکه های اجتماعی حضور داریم.

ما کمتر دقت می کنیم که استفاده مناسب از این شبکه ها چقدر می تواند قدرت ما را افزایش دهد و در بهبود و اصلاح فرهنگ جامعه مان تاثیرگذار باشد. کافی است هر کدام از ما برای دوره های زمانی (ماهانه، فصلی یا سالانه) یک هدف مشخص کنیم که نه تنها به رشد خودمان کمک کند؛ بلکه به ارتقای فرهنگ دایره اطراف مان فارغ از بزرگ و کوچکی اش نیز تاثیرگذار باشد. این هدف می تواند فرهنگ سازی درباره کتاب خواندن باشد، می تواند اطلاع رسانی درباره حقوق کودکان باشد، درباره فیلم دیدن، سبک های مختلف موسیقی، فرهنگ اقوام ایرانی، آشنا کردن دوستان مان با شهری که دوست داریم، افزایش مهارت های فردی ، ادبیات و خلاصه هر چیزی که به آن علاقه داریم، باشد. کافی است کمی فکر کنیم، اولویت های مان را بررسی کنیم و یک موضوع و هدف مشخص کنیم. اگر حوصله انتخاب هشتگ مناسب و خاص خودمان را هم داشته باشیم که چه بهتر. این کار هم کمک می کند خودمان روی یک موضوع تمرکز کنیم و اطلاعات جدیدی به دست بیاوریم هم به دیگران کمک کنیم تا چیزهای تازه ای یاد بگیرند یا جور دیگری به اطراف شان نگاه کنند. خواهید دید بعد از مدتی شما در شبکه های اجتماعی تبدیل به مرجعی کوچک یا بزرگ (بستگی به اطلاعات و حوصله تان) خواهید شد که ضمن گذراندن روزمره خود در این فضا و حفظ ارتباط با دوستان تان، توانسته اید کار مفیدی انجام دهید.
تمرین کنیم شهروند تاثیرگذاری باشیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :