پیش بینی توییتر
توییتر در بخش تجاری خود مطلبی منتشر کرده درباره «نباید»های روز ولنتاین. در ابتدای این مطلب پیش بینی شده امسال 31 و نیم میلیون توییت مربوط به #valentinsday منتشر شود. در این مطلب عنوان شده که ولنتاین برای صاحبان کالا و خدمات مانند یک مسابقه است. از کاربران خواسته شده پیش از انتشار عکس در شبکه های اجتماعی به قوانین شبکه مربوطه دقت شود تا با زیر پا گذاشتن آن موجب مسدود شدن اکانت خود نشوند. این قوانین در اینستاگرام سخت گیرانه تر از سایر شبکه های اجتماعی است. همچنین از کاربران خواسته شده در انتشار محتوا در توییتر خلاقیت و طنز را فراموش نکنند چون لازم نیست در روز ولنتاین رسمی توییت کنیم. همچنین به کاربران پیشنهاد شده از چند روز پیش از روز ولنتاین، شمارش معکوس را آغاز کنند، درباره عشق صحبت کنند، فراموش نکنند هنگام انتشار عکس هدیه ای که تهیه کرده اند، برچسب قیمت آن را جدا کنند و تنها به کسی که دوستش دارند با استفاده از ایمیل، پیام خصوصی و ابزار دیگر بگویند دوستش دارند نه اینکه در تایم لاین عمومی این مساله را عنوان کنند چون مهم این است که فقط همان یک نفر این موضوع را بداند. همچنین توییتر از کاربران درخواست کرده از انتشار عکس های غیراخلاقی خودداری کنند.
افزایش تعاملات در فیس بوک
فیس بوک هفته پیش با انتشار آماری از فعالیت کاربران آمریکایی اش در روزهای منتهی به روز ولنتاین و روزهای بعد از آن به استقبال ولنتاین 2017 رفته است. این آمارها نشان می دهد تعاملات کاربران در روز ولنتاین در فیس بوک و اینستاگرام معمولا 1/7 برابر روزهای دیگر سال می شود. فیس بوک این آمار را از اطلاعات ولنتاین سال 2016 به دست آورده است.
رفتار زنان و مردان ولنتاینی
فیس بوک محتوای مربوط به ولنتاین سال 2016 را تحلیل کرده و به آمارها و نتایج جالبی رسیده است؛ زن ها روی هدیه ها تمرکز می کنند و مردها روی غذا و نوشیدنی، زن ها دوست دارند گفت وگوهایی عاشقانه در این روز داشته باشند و مردها دوست دارند درباره وضعیت رابطه و برنامه های شان صحبت کنند.
44 درصد عاشق
آمارهایی که فیس بوک از تحقیق روی کاربران آمریکایی منتشر کرده، نشان می دهد 21 درصد از کاربران 18 تا 34 ساله و 22 درصد از کاربران 35 تا 54 ساله مرد درباره مسایل عاشقانه صحبت می کنند. درعوض 79 درصد از کاربران 18 تا 34 ساله و 78 درصد از کاربران 35 تا 54 ساله زن درباره مسایل عاشقانه حرف می زنند. در کل می توان گفت 4/44 درصد از کاربران زن و مرد در ولنتاین درباره مسایل عاشقانه پست منتشر می کنند.
قرار ملاقات ها علنی می شود
طبق بررسی انجام شده 20 درصد از کاربران مرد 18 تا 34 سال و 22 درصد از کاربران مرد 35 تا 54 سال در ولنتاین درباره قرار ملاقات های شان در فیس بوک صحبت می کنند. این اعداد در آماری که درباره زنان منتشر شده، بسیار بالاتر است؛ 80 درصد از کاربران زن 18 تا 34 سال و 78 درصد از کاربران زن 35 تا 54 سال درباره قرار ملاقات های شان در این روز صحبت می کنند. به طور کلی 4/11 درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک درباره قرار ملاقات های شان در ولنتاین در این شبکه اجتماعی صحبت می کنند.
وضعیت روابط عاطفی
فیس بوک اعلام کرده در ولنتاین 28 درصد از کاربران مرد 18 تا 34 ساله و 34 درصد از کاربران مرد 35 تا 54 ساله درباره وضعیت ارتباط خود و برنامه شان حرف می زنند. در مقابل 72 درصد از زنان 18 تا 34 سال و 66 درصد از زنان 35 تا 54 سال در این باره صحبت می کنند. به صورت کلی 9/9 درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک درباره وضعیت روابط و برنامه هایشان در روز ولنتاین حرف می زنند.
هدیه برای زنان، غذا برای مردان
نتیجه جالبی که محققان فیس بوک از بررسی داده های ولنتاین 2016 به دست آورده اند، این است که 13 درصد از کاربران 18 تا 34 ساله مرد و 14 درصد از کاربران 35 تا 54 ساله مرد درباره هدیه روز ولنتاین صحبت می کنند. در حالی که 87 درصد از کاربران 18 تا 34 زن و 86 درصد از کاربران 35 تا 54 ساله زن دوست دارند درباره هدیه روز ولنتاین حرف بزنند. البته به طور کلی 8/6 درصد از کاربران آمریکایی درباره هدیه روز ولنتاین صحبت می کنند. از سوی دیگر 17 درصد از مردان 18 تا 34 ساله و 19 درصد از کاربران مرد 34 تا 54 ساله درباره نوشیدنی ها و غذاهایی که روز ولنتاین می خورند، حرف می زنند. مقایسه این آمار با مردانی که درباره هدیه روز ولنتاین صحبت می کنند، نشان می دهد برای مردها غذا و نوشیدنی جذاب تر از هدیه روز ولنتاین است. درعوض از آنجایی که 83 درصد از زنان 18 تا 34 ساله و 81 درصد از کاربران زن 35 تا 54 ساله درباره غذا و نوشیدنی صحبت می کنند، هدیه برای زنان مهم تر است.
ویترین ولنتاینی اینستاگرام
امسال هم مانند سال گذشته باید منتظر باشید از چند روز قبل از ولنتاین تا چند روز بعد از ولنتاین تایم لاین شما را هدایای ولنتاین تسخیر کند. سال گذشته هشتگ های vday، love، my valentine و happy از برترین هشتگ های روز ولنتاین در اینستاگرام بودند.
توصیه به برندها؛ تسخیر قلب ها با موبایل
برای برندها، ولنتاین یک فرصت است و تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند به صورت شگفت انگیزی موجب موفقیت آنها شود. سایت Socialmediatoday توصیه هایی برای صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی برای اجرای برنامه فروش موفقیت آمیز در این روز منتشر کرده است.
استفاده مردم از موبایل و اینترنت موبایل هر سال در حال افزایش است. دسترسی به اخبار، انتشار پست و عکس، ارتباط با دوستان و خلاصه هر کار دیگری این روزها با موبایل ها امکان پذیر است. اغلب کاربران علاقه دارند با استفاده از موبایل خود به سرعت بهترین هدیه را پیدا و خریداری کنند. آمارها نشان می دهد 80 درصد از پست ها، ویدیوها و عکس های ولنتاین 2016 با استفاده از موبایل منتشر شده. این عدد 8 برابر تعاملات دسکتاپی کاربران است. تحقیقات نشان می دهد تقریبا یک سوم از فروشنده ها در آمریکا در سال 2016 اعلام کرده اند در روزی مانند ولنتاین اینستاگرام سهم 30 درصدی و فیس بوک سهم 34 درصدی در فروش آنها داشته و بهترین مکان برای ارایه محصولات، خدمات و تبلیغات برای چنین روزی بوده اند؛ از این رو صاحبان کسب و کار باید برای تبلیغاتی که مناسب ارایه و اجرا روی موبایل است، برنامه ریزی کنند.