fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 89632
تاریخ انتشار : 29 آذر 1394 10:56

یلدای سرد در بازار کامپیوتر

اگر چه در ماه های گذشته شرکت های عرضه کننده کالاهای کامپیوتری در قالب جشنواره های فروش ویژه در صدد جلب توجه خریداران به سمت بازار برآمده اند، اما گویا این تلاش بی نتیجه بوده و بازار واکنشی به این موضوع از خود نشان نداده است.

فناوران- جشنواره فروش ویژه به مناسبت ماه رمضان، جشنواره ویژه بازگشایی مدارس و جشنواره های دوره ای که برخی از شرکت ها در بازه های زمانی 30 تا 40 روزه برگزار می کنند برخی از این نمونه ها هستند که ناموفق 
بوده اند.
حالا با نزدیک شدن به شب یلدا و ایام کریسمس، گروهی از فروشندگان بازار و همچنین شرکت های کامپیوتری اقدام به برگزاری جشنواره شب یلدا و کریسمس کرده و برای مشتریان جوایزی در نظر گرفته اند.
شرکت در این جشنواره ها اما یک تفاوت بزرگ با جشنواره های سال های قبل دارد، عدم ارایه تخفیف های ضمن خرید و حتی هدیه به تمام خریداران محصولات یک برند یا شرکت تفاوت بزرگ جشنواره های امسال با سال های قبل است. چرا که در بیشتر موارد مشاهده شده است که شرکت های برگزار کننده هدایای را به قید قرعه به خریداران ارایه کرده که با انی تفاسیر تنها برخی از خریداران بابت خریدی که کرده اند جایزه گرفته و ما بقی بی نصیب می مانند.
این موضوع در کنار گرانی کالاها موجب شده است شوقی در خریداران برای خرید کالاهای کامپیوتری و دیجیتال ایجاد نشود. فعالان بازار می گویند: البته برخی از فروشگاه ها تخفیف هایی برای گروهی از کالاها در نظر گرفته اند، اما این موضوع هم به رشد تقاضا در بازار منجر نشده است و گویی بازار را خواب زمستانی عمیق در بر گرفته است.
کارشناسان نیز می گویند: بر خلاف سال های قبل خریداران هوشیار شده اند و وقتی سخن از جشنواره می شود قیمت روز کالا را با قیمت های سابق مقایسه می کنند، در نتیجه اگر شرکت در جشنواره برای خریدار صرفه اقتصادی نداشته باشد برای خرید اقدام نمی کند. کارشناسان می گویند: شاید هیچ اتفاقی به غیر از کاهش قیمت ها نتواند بازار را از این شرایط خارج کند و باید منتظر بروز این اتفاق باشیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :