شرکت دیجیتال برای توزیع نوت بوک های ال جی به سراغ Direct Partner اسوس رفت
از گارانتی «امرتات» تا توزیع« آوات»
شنیده ها از بازار نوت بوک ایران حاکی است که شرکت دیجیتال برای توسعه بخش توزیع نوت بوک های ال جی، به سراغ یکی از Direct Partnerهای اصلی نوت بوک های اسوس رفته است.
فناوران- الجی که از نظر سهم بازار جزو برندهای رده دوم بازار نوتبوک به حساب میآید و از ابتدا توسط شرکت مادیران، نماینده محصولات کامپیوتری الجی به بازار ایران معرفی شد، چند سالی است که شرکت دیجیتال را برای توزیع محصولات خود انتخاب کرده است. اما این برند به دلیل شکل بازار داخلی، تبلیغات کمرنگ، نحوه توزیع و ذایقه متفاوت کاربر ایرانی هنوز نتوانسته جایگاهی در خور نام خود پیدا کند.
بر اساس این گزارش، چند هفتهای است که حضور این برند در بازار پررنگتر از قبل شده است و در حالی که تا پیش از این، برند الجی بیشتر در مجتمع پایتخت دیده میشد، مدتی است در پاساژهای دیگر عرضه محصولات IT مانند ایران و پارسیان نیز بیشتر رویت میشود.
نتیجه پیگیرهای خبرنگار فناوران از بازار داخلی این بود که الجی به سراغ شرکت آوات، یکی از Direct Partnerهای نوتبوکهای اسوس رفته است تا بتواند توزیع موثرتری در بازار نوتبوک داشته باشد.
شرکت آوات که یک سال از فعالیتش در بازار میگذرد و هنوز هم قصد ندارد رسما رسانهها را از سیاستها و نحوه فعالیتش باخبر کند مدیریت آن را مدیرعامل سابق امرتات برعهده دارد.
احسان بیات که سابقه فعالیت صنفی را هم در شاخه فروشگاههای سازمان نظام صنفی رایانهای تهران دارد، بعد از تجربه موفقش در مدیریت یک شرکت ارایهکننده سرویس و خدمات نوتبوک یعنی امرتات، حدود یک سال است شرکت آوات را تاسیس کرده و توزیع کالای نوتبوک را به طور حرفهای دنبال میکند که این موضوع با توجه به پیشینه او در زمینه گارانتی کمی عجیب است.
وی که در عین ناباوری از شرکت امرتات خداحافظی کرد و رفتن او از این شرکت خبر شوک برانگیز بازار بود، ابتدای پاییز 89 شرکتی را با نامی شبیه و بر وزن امرتات تاسیس کرد.
بیات که از شرکت قبلیاش فعالیت بر نوتبوکهای برند اسوس را آغاز کرده بود و حتی در مقطعی به عنوان مرکز خدمات اسوس در ایران درآمد فعالیت شرکت جدیدش را نیز با نوتبوکهای اسوس به عنوان Direct Partner شروع کرد و طبق بررسیهای فناوران حال به یکی از توزیعکنندگان اصلی نوتبوکهای اسوس از نظر حجم توزیع در بازار داخلی تبدیل شده است.
این شرکت همچنین با توجه به توان بالای سفارشگذاری و توزیع خود در بازار داخلی توانست بعد از رونمایی نوتبوکهای سری N55 اسوس در کامپیوتکس تایوان، توزیع این سری را در ایران به طور انحصاری از آن خود کند که این موضوع با توجه به سیاست چند پارتنری اسوس کمی عجیب بود.
آوات اگر چه با پیشینه نگرش خدمات مدیر عامل خود هنوز در زمینه گارانتی فعالیتی انجام نداده است، اما طبق اعلام وبسایت آوات، این شرکت قصد دارد سرویسی را راهاندازی کند که به موجب آن در صورتی که خریدار محصولات شرکت آوات به هر دلیلی قصد مرجوع کردن کالای خریداری شده را داشته باشد، میتواند تا 48 ساعت کالا را مرجوع و وجه خود را دریافت کند که البته این سرویس را برای نوتبوکهای N55 اسوس انجام داده است.
شایعات دیگری هم از گوشه و کنار بازار به گوش میرسد که دیگر برند کرهای بازار نوتبوک نیز مذاکراتی را برای توزیع نوتبوکهای خود با آوات انجام داده، اما گویا تاکنون تنها الجی توانسته است برای توزیع با این شرکت به توافق برسد.
اگر چه هنوز شرکت آوات سیاستهای خود را به طور رسمی برای بازار و جراید اعلام نکرده و حتی در وبسایت خود از تعیین شعار برای شرکت سرباز زده است، اما به نظر میرسد این مجموعه میخواهد به طور تخصصی در زمینه توزیع رایانههای همراه مانند نوتبوک و تبلت فعالیت کند.