fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 242433
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1397 11:59

IDC گزارش کرد

کاهش ۱۳ درصدی عرضه جهانی تبلت

در سال های اخیر تقاضا برای تبلت در حد چشمگیری کاهش یافته است که البته برخی از کارشناسان بر این باورند که این اتفاق تنها در بازار ایران رخ داده است.

فناوران- این دسته از کارشناسان، کاهش شدید عرضه و تقاضا را دلیلی محکم بر پایان دوره حکومت تبلت ها در بازار عنوان کرده و می گویند که با رشد عرضه گوشی های هوشمند، دیگر نه تنها کسی به تبلت، که به نوت بوک هم فکر نمی کند.
بررسی های موسسه IDC هم نشان می دهد که در بازار جهانی با کاهش چشمگیر تقاضا برای تبلت مواجه شده ایم. 
بر اساس گزارش این موسسه، آمارها نشان می دهند که عرضه تبلت ازسال 2017 تا کنون در حدود 13/5 درصد کاهش داشته است و خریداران به سمت کالاهای دیگری و به ویژه گوشی های هوشمند جلب شده اند.
این گزارش می افزاید که عرضه تبلت برای پانزدهمین فصل متوالی کاهش را تجربه کرده است و تنها دو کمپانی اپل و هوآوی هستند که در حال حاضرمیدان دار بوده و مانع از نابودی کامل این صنعت در جهان شده اند.
بر اساس این گزارش،  در فصل دوم سال مالی جاری اپل 11/5 میلیون تبلت راهی بازار کرده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل 11/4  میلیون بوده است. هوآوی نیز 3/4 میلیون تبلت عرضه کرده که این رقم در مدت مشابه سال 2017 در حدود 3.1 میلیون دستگاه گزاغرش شده است.
این به معنای رشد 7/7 درصدی برای هوآوی و 9 دهم درصدی سالانه برای اپل است.
اما درمجموع تعداد 33 میلیون تبلت از سوی همه سازندگان راهی بازار جهانی در فصل دوم شده است که 5 میلیون کمتر از فصل دوم 2017 است.
با این وجود کارشناسان همچنان با مرگ تبلت موافق نبوده و می گویند که «سرفیس گو» مایکروسافت و تبلت های جدید مبتنی بر سیستم عامل کروم در کنار آی پد پرو جدید اپل که به زودی می آید؛ می تواند بازار را زنده نگه دارد. این کارشناسان می گویند که شاید بتوان احتمال پایان حیات تبلت را برای نمونه های معمولی نزدیک دانست؛ اما تبلت های کیبورد دار و به ویژه نمونه های ویندوزی هرگز به این زودی، عرصه را خالی نمی کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :