fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 241572
تاریخ انتشار : 24 تیر 1397 10:57

پس از 6 سال اتفاق افتاد

رشد عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی

پس از 6 سال افت مداوم عرضه کامپیوترهای شخصی، در فصل دوم سال 2018 میلادی، نشانه های بازسازی بازار این محصولات مشاهده شده و عرضه کامپیوتر شخصی با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.


فناوران-بر اساس گزارش موسسه گارتنر عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نخستین رشد از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می شود.
بر اساس برآوردهای گارتنر، عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 1/4  درصد رشد کرده و در مجموع به 62/1 میلیون دستگاه رسیده است. 
در بسیاری از موارد، بازارهایی همچون چین و آمریکا بر آمار عرضه جهانی اثرگذارند؛ اما جالب اینکه این رشد، بر اثر افزایش عرضه و تقاضا در مناطق خاصی از جهان نیست و افزایش تقاضا تقریبا در تمامی نقاط دیده می شود. البته محققان گارتنر می گویند که این رشد، هنوز برای اینکه نتیجه بگیریم که بازار کامپیوترهای شخصی به دوران رونق بازگشته، کافی نیست.
بر اساس این گزارش، پنج تولیدکننده برتر کامپیوتر در این بازه زمانی نیز به ترتیب اچ پی، لنوو، دل، اپل و ایسر هستند که در این بین لنوو بالاترین نرخ رشد عرضه را داشته و فروشش 10/5 درصد رشد کرده است. گارتنر می گوید که این موفقیت لنوو تا حد زیادی به دلیل ادغام فوجیستو با لنوو و جمع عرضه دو شرکت با یکدیگر بوده است. 
گارتنر دریافته است که تمام پنج شرکت برتر رشد عرضه کامپیوتر را تجربه کرده اند؛ با این حال، عرضه دیگر شرکت ها به میزان 12/9  درصد کاهش یافته است که این به معنی تسلط بیش از پیش 5 برند برتر بر بازار جهانی است.
بررسی جدول ارایه شده از سوی گارتنر مشخص می کند که اچ پی برند دیگری است که بیشترین رشد را تجربه کرده است و به نوعی می توان گفت که به همراه لنوو شانه به شانه هم در حال پیشتازی در دنیای کامپیوترهای شخصی هستند و دل نیز با اختلاف کمی از اچ پی در رتبه سوم پرفروش های بازار قرار دارد. ضمن اینکه اچ پی همچنان با اختلاف بسیار اندکی مقام اول سهم بازار را در اختیار دارد.
مایکوکای کاتگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر در این باره می گوید که رشد عرضه کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به دلیل رشد تقاضا برای این دستگاه ها بوده است. به گفته وی، در حوزه مصرف کنندگان، ساختار بنیادین بازار به دلیل تغییرات در رفتار کاربران کامپیوتر همچنان پابرجا است و به تاثیر بر رشد بازار ادامه می دهد. مصرف کنندگان در حال حاضر از گوشی های هوشمند خود برای انجام وظایف روزانه بیشتری چون مراجعه به شبکه های اجتماعی، گاه شماری، بانک داری و خرید استفاده می کنند که این مساله نیاز آن ها را به کامپیوتر شخصی کاهش می دهد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :