fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 224605
تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 9:11

کدام سایز در بازار تلویزیون محبوب‌تر است؟

40 تا 47 اینچی ها روی بورس

بازار این روزهای تلویزیون با تنوع بالایی از لحاظ سایز مواجه شده است.

مریم عسگری
حقیقتش را بخواهید تنوع سایز در این بازار بیش از برند است و هر کدام از خریداران بسته به فضای خانه و بودجه ای که در اختیار دارند، سایز تلویزیون مورد نظر را انتخاب کرده و برای خرید اقدام میکنند.
اما چه سایز تلویزیونی در بازار ایران محبوب است؟ بسیاری از نمایندگی های فروش و همچنین شرکت های تولیدکننده بنا بر سیاست های شرکتی که دارند، سایزهای بالای 47 اینچی را از پرفروش ترین ها در بازار ایران معرفی می کنند.
به گفته مسوول فروش تلویزیون های ال جی در بازار چارسو، هر خریدار بسته به شرایط ویژه خود سایز خاصی را مد نظر دارد. برای مثال گروهی که به تماشای فیلم و فوتبال در فضای بزرگ علاقه مندند و نمی توانند هزینه خرید یک تلویزیون جدید با سایز بزرگ را تامین کنند، قید تکنولوژی را زده و ترجیح می دهند یک تلویزیون سایز بزرگ قدیمی تر خریداری کنند؛ اما افرادی که به تکنولوژی های روز اهمیت می دهند و کیفیت برای شان اهمیت بیشتری دارد تا کمیت، سراغ نمونه های 47 اینچی جدید میآیند.
مسوول نمایندگی محصولات صوتی و تصویری سامسونگ هم در خیابان جمهوری تهران با بیان این مطلب که تلویزیون های سایز بزرگ محبوبیت بیشتری دارند، می گوید: در حال حاضر نمونه هایی با سایز بزرگ تر از 50 اینچ مخاطبان بسیاری دارند.
مسوول فروش یکی از نمایندگی های شرکت ایران رهجو که به عرضه تلویزیون های سونی می پردازد، با بیان مطلب که کیفیت تصویر و هزینه مهم ترین فاکتور هنگام خرید تلویزیون نزد خریداران است، میگوید: در ماه های اخیر بازار تلویزیون های 40 تا 47 اینچی رونق دارد و سایزهای بزرگ تر مخاطبان خاص تری دارند.
بررسی های بازاری گویای این امر است که اگرچه بازار تلویزیون رونق چندانی ندارد و شرکت های عرضه کننده تلویزیون هم هدایای ضمن خرید را برای سایزهای بزرگ تلویزیون در نظر گرفته اند؛ اما با این حال این تلویزیون های 42 تا در نهایت 47 اینچی است که بیشترین میزان تقاضا را دارد.
علاوه بر سایز بیش از نیمی از خریداران به فاکتور قیمت اهمیت بسیاری داده و به دنبال تلویزیون هایی هستند که از زمان عرضه آنها به بازار حدود یک سال گذشته است تا بهای کمتری صرف خرید کنند. به این ترتیب تلویزیون های جدید مخاطبان چندانی در بازار ندارند.
کارشناسان نیز با تایید این موضوع می گویند: خریداران تلویزیون در حال حاضر دو گروه هستند؛ گروه اول محدودیتی برای قیمت ندارند و سراغ تکنولوژی های جدید و سایزهای بزرگ تلویزیون می روند. در مقابل گروه به قیمت کالا توجه بیشتری دارند و به سراغ تلویزیون های 40 تا 47 اینچ می روند. اما آنچه مسلم است تلویزیون های کوچک تر از 40 اینچ هم در بازار مخاطب چندانی ندارند و در حال حاضر سایز 40 تا 47 اینچ روی بورس است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :