تداوم افت بازار تبلت برای یازدهمین فصل پیاپی
در حالی که برخی از گزارش ها حاکی از رشد فروش آی پد اپل است، موسسه IDC نیز از کاهش محبوبیت جهانی تبلت های ویندوزی و آندروییدی
خبر می دهد.
خبرآنلاین- بر اساس این گزارش بازار جهانی با عرضه 37/9 میلیون تبلت و کاهش 3/4 درصدی فصل دوم سال مالی را پشت سرگذاشت.
این در حالی است که سازندگان در فصل دوم سال قبل بیش از 39/3میلیون تبلت راهی بازار جهانی کرده بودند.
موسسه IDC در گزارش جدید خود آورده است که اپل و سامسونگ رتبه اول و دوم عرضه را در فصل دوم سال مالی 2017 به خود اختصاص داده و به دنبال آنها هووآوی، آمازون و لنوو در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفتند.
در این فصل اپل 11/4 میلیون تبلت، سامسونگ 6 میلیون و هووآوی نیز 3 میلیون تبلت راهی بازار جهانی کردند.این گزارش می افزاید: آمازون و لنوو نیز به ترتیب 2/4 و 2 میلیون تبلت به بازارهای جهانی عرضه کردند و سایر سازندگان نیز در مجموع 12/9میلیون تبلت را به بازار مصرف فرستادند. اپل در فصل مورد نظر 30/1درصد از بازار را به خود اختصاص داد. در حالی که در فصل مشابه سال قبل 25/4درصد را در اختیار داشت و پس از 13 فصل رشد را در کارنامه خود ثبت کرد، اما در مجموع بازار جهانی 4/3 درصد کاهش عرضه را پشت سر گذاشت تا داستان کاهش های پیاپی 11 فصل گذشته آن کامل شود.
در این مدت سامسونگ بدون رشد بازار را به اپل واگذار کرده است و هووآوی 900 هزار تبلت بیشتر عرضه کرده و بالاتر از آمازون و لنوو قرار گرفت.
در مجموع 60 درصد بازار تبلت متعلق به آندروییدی ها، 26 درصد متعلق به iOS اپل و 14 درصد نیز متعلق به ویندوزی هاست.