ساخت شهرهای مجازی جدید با کمک هوش مصنوعی
پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با آموزش سیستم های هوش مصنوعی، هزینه های ساخت شهرهای مجازی را کاهش دهند.
ایسنا- هنرمندان برای تاثیرگذار بودن جهان مجازی باید ساختمان، صخره، درخت و اشیای دیگر را در آن قرار دهند. ایجاد و قرار دادن سریع این اشیا، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد اما پژوهشگران شرکت آمریکایی انویدیا با آموزش شبکه های عصبی در ویدیوی واقعی، سیستم های هوش مصنوعی را برای تولید و توضیح شهرهای مجازی آماده کرده اند. شبکه های عصبی برخلاف الگوریتم های هوش مصنوعی قدیمی که باید با دستورالعمل های خاصی برنامه ریزی می شدند، بیشتر به مغزهای ارگانیک شباهت دارند که یادگیری آنها به مرور زمان و براساس تجربه صورت می گیرد. این تجربه را می توان مانند یک مجموعه بزرگ داده به سیستم تزریق کرد و سپس، قوانین را برای تولید مفاهیم به کار برد. در سال های اخیر، از اینگونه سیستم ها برای به کار بردن سبک ها یا ویدئوهای هنری گوناگون استفاده شده است. در این روش، از تصاویر مبتنی بر پیش بینی در مورد رخداد بعدی استفاده می شود و قاب هایی برای ساخت کلیپ با تصویر آهسته به کار می روند. این گروه پژوهشی، از یک چارچوب یادگیری عمیق (PyTorch) استفاده کرد و سیستم هوش مصنوعی را با هزاران ویدئوی شهر مجازی و مجموعه داده ها آموزش داد. پژوهشگران، پایه های یک شهر مجازی را با استفاده از موتور بازی سازی
Unreal Engine4 به وجود آوردند و طرح کلی و جایگاه اشیایی مانند ساختمان ها، درختان و خودروها را مشخص کردند. سپس شبکه عصبی براساس آموزش های صورت گرفته از جمله جزئیات، رنگ، نور و بافت، فضاهای خالی را پر کرد.