fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 241449
تاریخ انتشار : 20 تیر 1397 9:31

برنده جام جهانی فوتبال مشخص شد: اپل

جام جهانی فوتبال یک رویداد مهم است که شرکت ها خودشان را به در و دیوار می زنند تا بتوانند اسپانسر آن شوند. زیرا هیچ رویدادی همچون جام جهانی با این تعداد بیننده و مخاطب وجود ندارد و از نظر تبلیغات، برندی که یک بار در جام جهانی شرکت کند، یعنی میلیون ها بار دیده شده و یک روزه به هدف خود رسیده است. در سال 2014 حدود سه میلیارد نفر پای تلویزیون نشستند و بازی های فوتبال را تماشا کردند و مطئنا امسال این تعداد خیلی بیشتر بوده است تا حدی که پیش بینی می شود امسال فیفا حدود 1/6 میلیارد دلار از طریق بازاریابی و تبلیغات به جیب زده است. اما اتفاقی که افتاده، این است که اپل بدون اینکه پشیزی در این زمینه هزینه کرده باشد، بیشترین تبلیغ هدفون هایش را شاهد بود.

Quartz- استراتژی اپل در جام جهانی روسیه بسیار جالب و هوشمندانه بود. این شرکت بدون پرداخت یک دلار به فیفا یا برگزارکنندگان جام جهانی و زدن آرم و برندش روی بیلبوردهای تبلیغاتی، بیشترین تبلیغ در مورد هدفون هایش را داشت. 
با مشاهده تصاویر بازیکنان در هنگام ورود به ورزشگاه یا بیرون رفتن از هتل و تردد در شهرهی محل بازی، به راحتی می توان دید که در گوش ستاره های دنیای فوتبال ایرفون های ایرپاد اپل و همچنین هدفون های «بیتس» (Beats) خودنمایی می کنند. 
ناگفته نماند که فیفا قوانین سختگیرانه ای برای برندها و نمایش محصولات شان در جام جهانی دارد. مثلا نماد برندها روی لباس، کفش ها و وسایل بازیکنان نباید قابل مشاهده باشد و به قول معروف به تبلیغات غیرمستقیم منتهی نشود. به همین دلیل، شاید دیده باشید که برخی بازیکنان روی لوگوی هدفون های خود برچسب زده باشند، ولی چیزی که مهم است این است که ایرپادهای اپل و هدفون های Beats نیازی به لوگو ندارند و از دور هم می توان به راحتی آنها را تشخیص داد. 
باید گفت که اپل بدون اینکه بخواهد حامی مالی جام جهانی باشد یا حتی هزینه ای بابت تبلیغات بپردازد، هدفون های خود را به صورت خیلی موثرتری تبلیغ کرده است. فقط کافی است که برنامه های جام جهانی را دنبال کنید تا ستاره هایی مثل نیمار، مسی و رونالدو را با ایردپاد و هدفون های بیتز اپل ببینید. 
از میان افراد دیگر می توان به گیرمو اوچوا، دروازه بان موفق تیم مکزیک، ژاوی هرناندز، بازیکن معروف دیگر تیم مکزیک، یولیان دراکسلر، بازیکن ناکام تیم آلمان، رملو لوکاکو، مهاجم تیم ملی بلژیک، جسی لاینارد، از تیم ملی انگلیس، کی واکر و دنی ولبک، از تیم ملی انگلیس، مارکوس راشفورد، در تیم ملی انگلیس، چند نفر از تیم ملی آرژانتین و پرتغال اشاره کرد. 
باید دید که این همه استقبال از این هدفون ها چیست. آیا به دلیل اینکه لوکس ترین محصولات، محصولات اپل هستند، فوتبالیست ها هم به وسایل الکترونیکی اپل روی آورده اند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :