fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 222427
تاریخ انتشار : 19 مهر 1396 11:58

افشای تبلیغات سنگین روسیه در گوگل در آستانه انتخابات آمریکا

پس از فیس بوک و توییتر، گوگل نیز از انتشار تبلیغات روسیه روی برخی سرویس های این شرکت برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا خبر داد. ده ها هزار دلار تبلیغات روی یوتیوب و موتور جست وجوی گوگل قرار گرفته است.

 فناوران- بنا به گزارش روز دوشنبه روزنامه واشنگتن پست، بررسی های گوگل نشان می دهد که عوامل روس ده ها هزار دلار خرج تبلیغات روی سرویس های یوتیوب، جست وجوی گوگل و جی میل کرده اند.
بر اساس این گزارش به نظر نمی رسد این تبلیغات ازسوی همان موسسه وابسته به کاخ کرملین صورت گرفته باشد که در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز تبلیغات منتشر کرده بود. اطلاعات تازه مشخص می کند که احتمالا یک سازماندهی گسترده برای انتشار اطلاعات نادرست به وسیله روسیه صورت گرفته است.
گوگل بخش بزرگی از تجارت آنلاین را در اختیار دارد و سایت یوتیوب نیز بزرگ ترین سایت ویدیو در جهان است. این شرکت برای توضیحات بیشتر درباره این ماجرا به درخواست ها پاسخ نداده است.
گزارش واشنگتن پست تصریح می کند که گوگل توانایی نفوذ روسیه روی سرویس های خود را کاهش داده است. پیش از این توییتر تایید کرد که روسیه برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا هزینه های زیادی را صرف تبلیغات روی این شبکه کرده است.
 تبلیغاتی روس روی فیس بوک
الکس استاموس، رییس بخش امنیتی شرکت فیس بوک، اوایل ماه سپتامبر در وبلاگ خود نوشت که در محدوده زمانی ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه مه ۲۰۱۷ در مجموع سه هزار تبلیغ و ۴٧٠ حساب و صفحه غیرواقعی مطالبی در زمینه های مختلف تبلیغاتی پخش کرده اند.
بر اساس گزارش دیگری از فیس بوک این امکان وجود دارد که شرکتی در روسیه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات کرده و از این راه بر انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا تاثیر گذاشته باشد.
این داده ها در حالی از سوی فیس بوک منتشر شده که این شرکت به علت آنچه کمبود شفافیت در راه و روش تبلیغات خوانده می شود، در معرض انتقادات شدید قرار گرفته است.
منبع سفارش دهنده بسیاری از تبلیغات در این شبکه اجتماعی برای مخاطبان مشخص نیست.
افزایش نظارت بر تبلیغات
خبرگزاری رویترز روز ۱۶ شهریور (هفتم سپتامبر) گزارش داد کنگره آمریکا احتمالا از شرکت های مالک شبکه های اجتماعی خواهد خواست تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با چگونگی استفاده از این پلات فرم ها برای تبلیغات سیاسی منتشر کنند.
سناتور مارک وارنر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا، اعلام کرد در این زمینه نیازمند تدوین قوانینی خواهیم بود تا این کمپانی ها را به تطبیق کار خود با قوانینی که هم اکنون در رابطه با تبلیغات تلویزیونی وجود دارند، ملزم کنند.
به گفته وارنر، امکان دستیابی به محتوای تبلیغات تلویزیونی برای هر آمریکایی موجود است: «می توانی بروی و ببینی!» چیزی که به گفته او در ارتباط با تبلیغات در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :