fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 218115
تاریخ انتشار : 7 شهریور 1396 11:16

سفارش غذا مسیر جدید تکنولوژی

تکنولوژی های وابسته به تحویل در محل و سفارش فوری غذا، رستوران های سانفرانسیسکو و آمریکا را با چالش تازه ای روبه رو کرده اند.

آنا- پیشخوان رستوران های آمریکا کم کم مملو از تبلت ها و انواع وسایل جانبی تکنولوژی می شود که در حال دریافت سفارش هستند. سرویس هایی مانند «اوبر» و «دوردش» (DoorDash) که سفارش غذا را از متقاضیان گرسنه آنلاین دریافت می کنند و قرار است به سریع ترین روش ممکن آن را به دست مشتری برسانند، دردسر جدیدی برای رستوران دارها ایجاد کرده است.
نخستین مشکل زمانی بروز می کند که باید سفارش های رسیده از طریق اپلیکیشن های مختلف آنلاین، به سیستم رستوران منتقل و سپس دستور پخت به آشپزخانه ارسال شود. این کار با نرم افزارهای روزافزون و درخواست های پیاپی آنلاین در شرایطی که رستوران مشتری حضوری زیادی نیز دارد، نیاز به تخصص و سرعت عمل بالایی خواهد داشت. 
مشکل اصلی نه در ارسال رساندن غذا به دست مشتری بلکه در هماهنگ کردن سفارش ها و آشپزخانه است. هنوز هیچ شرکت فعال در زمینه سفارش آنلاین غذا، چارچوب مناسبی برای این کار ارایه نداده و این در حالی است که تا سال 2016 حدود 36 شرکت تازه کار (استارت آپ) در این حوزه مشغول به کار شده اند.
در بخش ارسال غذا، به تازگی یک شرکت ایسلندی نخستین سرویس ارسال غذا با پهپاد را در یک شهر کوچک راه اندازی کرده است اما سیل سفارش هایی که در پیشخوان تلنبار می شوند، برای رستوران داران آمریکایی معضل شده است.
در حال حاضر روش تجاری این کار به این شکل است که شرکت سفارش گیرنده، 10 تا 30 درصد مبلغ پرداخت شده برای غذا را به عنوان اجرت دریافت سفارش برای خود برمی دارد و این موجب می شود که باوجود تعداد بالای سفارش، بخش بیرون بر غذا در رستوران ها سودی نداشته باشد. 
اغلب صاحبان رستوران معتقدند که پیوستن به شبکه ارسال فوری غذا با استارتآپ ها هیچ سود مالی مستقیمی برای رستوران شان ندارد و تنها منافع این کار، معروف شدن نام و گسترش تعداد افرادی است که رستوران و غذای آنها را می شناسند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :