fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 206591
تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1396 9:49

پاسخ اوبر به ادعای ردگیری کاربران

مدیران اوبر به برخی ادعاها علیه این شرکت درباره تداوم ردگیری کاربران حتی بعد از پاک کردن برنامه موبایلی اوبر پاسخ دادند.

فارس- اوبر که با واکنش های تند رسانه ای و همین طور موضع گیری منفی کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شده، از زبان مدیر عامل خود اعلام کرد که ردگیری کاربران در میان شرکت های فناوری یک رویه عادی است که از آن برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده از حساب های کاربری هم استفاده می شود. رسانه ها می گویند اوبر رویه ای موسوم به fingerprinting را در برنامه موبایلی خود فعال کرده تا حتی پس از پاک شدن این برنامه هم بتوان فعالیت های کاربران را ردگیری کرد. این کار بر روی گوشی های آیفون هم انجام شده و اوبر می گوید این کار برای جلوگیری از ثبت چند حساب کاربری توسط رانندگان در اوبر و برخی سوءاستفاده های دیگر ضروری است. با این حال کاربران خدمات تاکسی یابی اوبر می گویند اقداماتی از این دست نقض حریم شخصی مسافران و استفاده کنندگان از این خدمات محسوب می شود و اوبر باید از چنین کاری جلوگیری کند. پیش از این هم حمایت برخی مدیران عالی رتبه اوبر از دونالد ترامپ، رییس جمهور تندرو و جنجالی آمریکا مشکل ساز شده و باعث شده بود بسیاری از کاربران اوبر برنامه موبایلی آن را از روی گوشی های خود پاک کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :