fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 206088
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1396 12:4

ناکامی گوگل، اوبر و آمازون در فتح بازار روسیه

در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان شرکت های فناوری آمریکایی سهم اعظم بازار را در اختیار دارند، شرایط در روسیه متفاوت است.

فارس- در روسیه شرکت یاندکس 64 درصد از کل بازار جست وجوی اینترنتی را در اختیار دارد و گوگل را به حاشیه رانده است. این شرکت همچنین توانسته 61 درصد از کل بازار تبلیغات آنلاین کشور روسیه را از آن خود کند و درآمد سرشاری به جیب بزند. یاندکس خدمات فروش آنلاین موسوم به Yandex.Market هم ارایه می کند که ماهانه 19 میلیون نفر کاربر دارد و مدتی است ارایه خدمات تاکسی یابی آنلاین به نام  Yandex.Taxi  را هم آغاز کرده که 60 درصد از کل موارد جابه جایی با تاکسی در مسکو را به خود اختصاص داده است. اگرچه بسیاری از شرکت های آمریکایی تلاش می کنند سهمی از بازار فناوری پررونق روسیه را از آن خود کنند، اما این تلاش ها چندان مثمر نبوده است.
یاندکس کار خود را از سال 1997 یعنی یک سال قبل از تاسیس گوگل آغاز کرده و Arkady Volozh موسس و مدیرعامل یاندکس راز این موفقیت را رویکردی متفاوت به کسب و کار می داند که آن را با واژه تبدیل این شرکت به یک شرکت بین محلی توصیف می کند. وی در این باره می گوید: یاندکس بازارهایی که رقبا در آن ضعیف هستند، شناسایی می کند و جایگزین های مناسب خود را در آنها بنا می نهد. این شرکت در سال های اخیر در اوکراین، قزاقستان، بلاروس و ترکیه فعال شده، ولی روسیه نقطه تمرکز آن است. 



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :