fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 193530
تاریخ انتشار : 28 مهر 1395 8:49

انقلاب بعدی در رایانش ابری

سرویس ابری برنده، آن سرویسی خواهد بود که بالاترین سطح از قابلیت اطمینان را فراهم می کند و در عین حال، از امنیت لازم نیز برخوردار باشد.

ایتنا- متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به تازگی در گفت وگویی با عنوان «چه کسی برنده جنگ ابرها خواهد شد؛ گوگل، آمازون، مایکروسافت، آی بی ام، یا شرکت های سنتی؟» گرد هم نشستند.
این افراد توافق داشتند که گوگل، آمازون و مایکروسافت در یک نبرد رویاروی یکدیگر قرار دارند تا به تعریف انقلاب بعدی در رایانش ابری بپردازند. آنها افزودند که ابر طی چند سال آینده به تکامل خود ادامه خواهد داد و تقاضا نیز افزایش خواهد داشت و بدین ترتیب بیشتر شرکت ها به نحوی به فضای ابری مهاجرت خواهند کرد.
این مناظره هفته پیش برگزار شد و مدیریت آن را مایک ساپین، یک تحلیلگر ارشد در موسسه Enterprise Servicesبرعهده داشت. 
مایکل سیگال، مدیر بازاریابی در شرکت  NetScout Systems گفت که امروزه تحول دیجیتالی باعث ایجاد درهم گسیختگی در بسیاری از بازارها شده و این روند موجب ایجاد جنگ ابرها میان شرکت های پیشتاز شده است.
سیگال افزود: خدمات وب آمازون (AWS) بیش از یک میلیون مشتری سازمانی در حوزه ابر و سالانه بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد دارد. مایکروسافت آزور که اکنون بازار پیشتاز پلات فرم به عنوان یک سرویس را تشکیل می دهد نیز AWS را به چالش جدی کشیده است. سپس نوبت به آی بی ام می رسد که با راهبرد خود در زمینه راهکارهای ابری، در نظر دارد آمازون را به چالش بکشند. حالا پرسش این است که هنگامی که تحول دیجیتالی به این انتقال شتاب می بخشد و فرصت های جدیدی برای درهم گسیخنگی ایجاد می کند، شاهد چه اتفاقی خواهیم بود؟
پروین ماهاجان، مدیر محصول و بازاریابی سازمانی در شرکت  Infineraگفت: برندگان مسلم در جنگ ابرها – آمازون، مایکروسافت آزور و گوگل – در طول سه یا چهار سال گذشته از سهم بازار یکنواختی برخوردار بوده اند. درواقع پس از آنکه شرکتی به مقیاس مشخصی برسد، به سختی می توان آن را از میان سه شرکت عمده در صدر جدا ساخت.
بازیگران سنتی در هر سال ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار درآمد خود را از دست می دهند، چراکه خدمات دیجیتالی شده ای وجود دارد که از آنها به عنوان سایت های دامپینگ استفاده می کنند و هیچ سهمی از درآمد ندارند.
بازیگران سنتی این عرصه با معرفی سرویس های دیجیتالی جدید، یکپارچه سازی محتوای مناسب و مجازی سازی مقدار زیادی از زیرساخت شبکه خود باید بر این روند غلبه کنند؛ زیرا مزیت آنها در این است که به مشتریان بسیار زیادی دسترسی دارند. باید نوعی از همکاری میان بازیگران عمده و بازیگران سنتی وجود داشته باشد. خیلی جالب خواهد بود که ببینیم در آینده چه اتفاقی در این حوزه خواهد افتاد.
برخی از فراهم کنندگان پیشتاز خدمات ابر سرگرم ایجاد «پلات‎فرم حقیقی به عنوان یک سرویس» هستند، بدان معنا که چندین سال از همتایان خود جلوتر هستند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :