fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 192266
تاریخ انتشار : 11 مهر 1395 11:9

پدیده اسنودن در خدمت فراهم کنندگان خدمات ابری

پس از آنکه ادوارد اسنودن دست به افشاگری زد و اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا بر اطلاعات و فعالیت های کابران در اینترنت نظارت دارد، متخصصان ادعا کردند بازار عرضه کنندگان خدمات ابری آمریکایی در اروپا رو به افول خواهد رفت. اما اکنون شواهد نشان می دهد که این نگرانی ها مبالغه آمیز بوده است.

ایتنا- مایکروسافت، گوگل و خدمات وب آمازون (AWS) سرگرم ساخت مراکز داده در اروپا هستند تا به دغدغه های حریم خصوصی در جهان پسا-اسنودن رسیدگی کنند. گفته می شود که درآمد حاصل از زیرساخت ابری در حال افزایش است، اما این شرایط برای عرضه کنندگان بزرگ خدمات ابری چه مزایایی می تواند داشته باشد؟
موسسه تحلیل بازار IDC در همین ماه اعلام کرد که در اروپای غربی درآمد حاصل از زیرساخت ابر ترکیبی عرضه کنندگان خدمات ابری آمریکایی، تا دو برابر و نیم افزایش داشت و از زمان افشاگری های اسنودن که قرار بود بازار را فلج کند، به ۲ میلیارد دلار رسیده است. گفته می شود خدمات وب آمازون (AWS)، مایکروسافت، گوگل و IBM توانستند با افزایش ۳۰ درصدی سهم بازار در اروپا، سهم خود را در سال ۲۰۱۵ به مجموع ۴۰ درصد برسانند. گفتنی است خدمات وب آمازون انتظار آتیه خوشی را حتی در اروپا دارد. این سرویس آمازون با برخورداری از ۱۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ و حکم فرمایی در بازار، توانسته است به آهستگی گستره جغرافیایی خود را گسترش دهد و در ۱۳ ناحیه، عملیات مرکز داده را در دست داشته باشد. ورنر ووگلز، مدیر ارشد فناوری AWS چندی پیش گفته بود: ما به دستیابی به نواحی بیشتر ادامه خواهیم داد و به شما و نیز مشتریان تان دسترسی محلی اعطا خواهیم کرد.
ووگلز اظهار داشت که پیش از پدیده اسنودن، خدمات وب آمازون تلاش می کرد مشتریان اروپایی خود را ترغیب کند تا داده های خود را رمزنگاری کنند. وی گفت: اکنون و پس از به وقوع پیوستن افشاگری های اسنودن، ما به سهولت می توانیم درباره این مساله با مشتریان خود صحبت کنیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :