fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 242202
تاریخ انتشار : 8 مرداد 1397 9:39

مدیرعامل صباسل در گفت‌و‌گو با فناوران:

نسخه جدید «بازیلی» برای بازی های ایرانی درآمد صادراتی ایجاد می کند

فناوران- صباسل شرکت رسانه دیجیتالی است که در زمینه ارایه سرویس های گوناگون بر بستر موبایل در شبکه ای گسترده از شرکای داخلی و بین المللی فعال است.

صباسل علاوه بر همکاری با اپراتورهای تلفن همراه در زمینه ارایه سرویس‎های ارزش افزوده ، هم اکنون در همکاری با ایرانسل، اپلیکیشن زوم را ارایه کرده است، در زمینه انتشار اپلیکیشن های موبایلی فعال بوده و در حوزه تبلیغات هوشمند موبایلی (صباد) نیز کمپین‎های تبلیغاتی برای مشتریان اجرا می‎کند.این شرکت امسال در الکامپ حضوری پررنگ دارد و در سالن 8 و 9 روبه روی استیج استارت‎آپ ها میزبان صاحبان محتوا، اپلیکیشن و وب سایت ها و همین طور شرکت هایی که نیاز به تبلیغات هدف مند دارند است. در همین راستا، گفت و گویی با احمد علی فرهودی، مدیر عامل شرکت صباسل انجام داده‎ایم که در ادامه می خوانید.
 شرکت صباسل از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرد، با چه هدف و استراتژیی و در مجموع چه خدمات و محصولاتی ارایه می‎دهد؟
ما کارمان را از اوایل سال 92 با هدف فعالیت یکپارچه در فضای نشر محتوا و تبلیغات دیجیتال شروع کردیم. در حال حاضر بزرگ ترین شبکه تبلیغات نتیجه گرا (Performance Marketing) با برند «دیما» در کشور را داریم که در فضای موبایل و وب به شرکت های دیجیتال  خدمات ارایه می کند، ضمن این که دیما امکانات زیادی برای کمپین های مدیریت شده تبلیغاتی برندآگاهی (Brand Awareness) نیز از طریق تبلیغات ویدیویی، شبکه های اجتماعی، بنری و همسان در طیف وسیعی از رسانه ها در اختیار مشتریان قرار می دهد.
در حوزه نشر محتوای ویدیویی با برندهای کاناپه و زوم ایرانسل فعالیت می کنیم و صدها هزار کاربر داریم که با پرداخت حق اشتراک فیلم ها و سریال های روز را بیشتر روی تلفن همراه شان تماشا می کنند. ما در زمینه نشر بازی های موبایل با برند بازیلی هم فعالیت گسترده ای در تعامل با اپراتورهای موبایل ایرانی و خارجی و همین طور اپ استورها داریم. نقش خودمان را به عنوان ناشر بین تولید کننده بازی و کانال توزیع تعریف کرده ایم و با امکانات خوبی که در فضای تبلیغات دیجیتال داریم تلاش می کنیم درآمدزایی بازی ها از مسیرهای مختلف با راهکارهای پرداخت متنوع افزایش یابد.
صباسل به عنوان تجمیع کننده (Aggregator) خدمات دیجیتال اپراتورهای مخابراتی هم همکاری گسترده ای با همراه اول، ایرانسل و رایتل دارد.
 این شرکت چگونه صاحبان محتوا را برای رسیدن به خواسته‎های شان و همچنین کسب درآمد یاری می‎کند؟
ما از دو مسیر اصلی در این حوزه به صاحبان محتوا، اپلیکیشن ها و وب سایت ها کمک می کنیم: پرداخت موبایلی و درآمدزایی از تبلیغات. 
در حال حاضر تعداد  زیادی از تهیه کنندگان سینما از طریق پلتفرم های کاناپه و زوم محصول شان را منتشر می کنند و این محتوا بدون تبلیغات و صرفا با حق اشتراک کاربران درآمد خوبی برایشان ایجاد می کند. همین اتفاق برای توسعه دهندگان بازی می افتد و ما از طریق پلتفرم بازیلی و با پرداخت موبایل از طریق اپراتورها به بازی سازها برای درآمدزایی کمک می کنیم. درآمد زایی از طریق نمایش تبلیغات هم با نمایش تبلیغات مشتریان دیما در اپلیکیشن یا وب سایت انجام می شود. این تبلیغات به صورت بنر، ویدیو یا همسان به کابر نمایش داده می شود و بخش عمده درآمد آن به صاحب محتوا یا فضای رسانه پرداخت می شود.
 نحوه همکاری صباسل با تولیدکنندگان بازی‎های رایانه‏ای داخل و خارج کشور چگونه است و تاکنون بازی‎های ایرانی را به کدام کشورها ارایه کرده‎اید؟
ایجاد بازار صادراتی برای بازی های ایرانی اولویت بزرگ صباسل در سال 97 است. خوشبختانه کاتالوگ خوبی از بازی های ایرانی تهیه کرده ایم و مراحل نهایی تجاری سازی در چند کشور را می گذرانیم. تمرکز ما بر کشورهای خاورمیانه و شرق اروپاست. نشر این بازی ها از طریق پلتفرم «بازیلی» و با مدل اشتراک درآمد انجام خواهد شد.
 برای الکامپ امسال چه برنامه‎های جدیدی دارید؟
دو برنامه جدید داریم، یکی رونمایی از محصولات جدید تبلیغاتی که پتانسیل درآمدزایی خوبی برای کسانی که فضای نمایش تبلیغ در موبایل و وب دارند ایجاد می کند. این زیرساخت مبتنی بر استاندارد RTB است و از طریق Ad Exchange دیما امکان ارتباط با تعداد نامحدود شرکت تبلیغاتی مانند استارت آپ های فعال این حوزه را برای صاحب اپلیکیشن یا وب سایت فراهم می کند. مهم ترین ویژگی این پلتفرم امکان فروش هر بار امکان نمایش تبلیغات  به بالاترین قیمت پیشنهادی از کل شرکت های تبلیغاتی متصل به Exchange است.
برنامه دوم هم نسخه جدید بازیلی است که با هدف ایجاد درآمد صادراتی برای بازی های ایرانی توسعه داده شد


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :