آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ابلاغ شد
با انتشار مصوبه هیات دولت درباره «آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» در روزنامه رسمی ششم مرداد ماه، این آیین نامه رسما به وزارت اقتصاد، وزارت صنعت و وزارت ارتباطات ابلاغ شد.
فناوران- براساس این آیین نامه کلیه دستگاه های اجرایی موضوع بند (ب) ماده (1) قانون برگزاری مناقصات موظفند با اعلام مدیریت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط، کلیه مراحل مناقصه یا مزایده را از طریق ستاد انجام دهند.
همچنین دستگاه های مشمول این آیین نامه برای انجام معاملات بالای 10 درصد سقف تعیین شده برای معاملات کوچک، ملزم به انجام معامله از طریق ستاد هستند.
تامین کنندگان نیز باید قبل از عضویت در ستاد نسبت به اخذ ایران کد برای کالاها و خدمات مربوط اقدام کنند.
براساس این آیین نامه دستگاه های اجرایی موظفند کارکنان مرتبط با فرآیند خرید از قبیل کارپرداز، مقام تشخیص، انباردار، ذیحساب و عامل ذیحساب را پس از اعلام مدیریت ستاد جهت شرکت در دوره های آموزشی معرفی کنند.
همچنین معاملات محرمانه از شمول این تصویب نامه مستثنی و با رعایت مقررات مربوط انجام می شود.
این آیین نامه در دولت دهم به تصویب رسید و حتی مراحل اجرایی سامانه نیز آغاز شد اما ابلاغ آن تا امروز به طول کشید.