fanavaran
آخرین اخبار
کد خبر : 231654
تاریخ انتشار : 3 بهمن 1396 1:42

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک:

بانک ها به سمت پیاده سازی بانکداری باز حرکت کنند

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تصریح کرد: بانک ها باید از کانال های مختلف، خود را به مشتریان شان برسانند که متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست و ضروری است این روند اصلاح شود.


فناوران- سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که از صبح دیروز (دوم بهمن ماه) در مرکز همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد، با اشاره به فشاری که به بانک ها وارد آمده گفت: با توجه به تحول گرایی که در حال حاضر وارد صنعت پرداخت و نظام بانکی شده و فشارهایی که از سمت فناوران مالی یا فین تک ها آمده، بانک ها باید به سمت پیاده سازی بانکداری باز حرکت کنند تا فین تک ها هم بتوانند سرویس های بانکی را ترکیب کرده و به مشتریان ارائه دهند.
وی افزود: از طرف دیگر بانک ها باید با مقررات جدیدی که اتحادیه اروپا برای بانک های اروپایی و همچنین مقررات جدید بانک مرکزی ایران خودشان را تطبیق دهند.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه مشتریان جدید بانکی از نسلی هستند که در فضای دیجیتال متولد شده اند و از سویی دنیای دیجیتال نیز دستمایه تغییر و تحول شده است توضیح داد: همین موضوع موجب شده به موسسات مالی فشار وارد شود و از طرفی آن ها باید خود را با این  تغییرات  تطبیق دهند،  مشتریان نیز انتظار دارند  بانک ها بتوانند از این کانال، سرویس های خودشان رابه آنها برسانند.

 بانک ها رفتار مشتری را تحلیل کنند
نجفی در عین حال بیان کرد: بانک ها باید با داده هایی که در اختیار دارند تحلیل رفتار مشتری داشته باشند که با تحلیل این داده ها بتوانند به مشتریان خودشان سرویس ها، پیشنهادات یا بسته های جدید ارائه دهند.

 لزوم ترکیب سرویس های بانکی و غیربانکی 
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم آن است که بانک ها باید سرویس های  خودشان را با  سرویس های غیربانکی ترکیب کرده و مشتریان را به آن سمت و سو سوق دهند که مسیر واقعا دشوار و پیچیده ای است. البته انتظار می رود در بعضی مواقع مقررات تغییر کرده یا ظرفیت سازی در بانک ها به وجود آید و یا بودجه های لازم کنار گذاشته شود.
وی اضافه کرد: همه این موارد در کنار سایر اتفاقات مثل ارزهای رمزی یا اینترنت چیزها (IoT) می تواند سبب شود بانک ها با اختلال یا تحول مضاعف مواجه شوند و اگر بانک ها خودشان را با تحولات همراه نکنند ممکن است از عرصه بانکی خارج شوند و دیگرانی مثل گوگل جای آنها را بگیرند.

 انتظارات مردم از شبکه بانکی
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتظارات مردم از شبکه بانکی گفت: بخشی به بازار داخلی بانکی ما برمی گردد و انتظاراتی که جامعه از بانکداری ما دارد که این انتظارات خیلی پیچیده و دشوار نیست ولی متاسفانه در شبکه بانکی ما این انتظارات برآورده نمی شود.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در این باره توضیح داد: مردم در مقاطع حساس زندگی انتظار مساعدت از بانک دارند و باید بانک ها به سراغ مردم بروند نه اینکه مردم جلوی بانک ها صف بکشند.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه 68 درصد مردم دنیا تراکنش های مالی خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند، گفت: امروزه فشار تحول بر بانک ها از سوی بازیگران مختلف مشاهده می شود که این تهدیدها وضعیت بازار بانکی را با چالش هایی روبه رو ساخته است .
نجفی با بیان اینکه بانک های دنیا از طریق ایمیل یا پیامک برای مشتری های خود بسته های خاصی را در نظر می گیرد، ابراز کرد: اروپا در زمینه مشتری مداری بر اساس سوابق و داده هایی که از مشتری خود دارد به نحوه خرید و تراکنش های بانکی مشتریان خود دسترسی داشته و بر همین اساس تخفیفاتی را به آنها ارائه می کند زیرا دنبال ارائه سرویس های جدید و درآمد بیشتر و نهایتا کاهش هزینه های خود هستند.
 خطر انقراض بانک ها
نجفی با تاکید بر اینکه ما با تکامل فناوری مواجه نیستیم بلکه با انقلاب فناوری روبه رو هستیم، افزود: اگر مراقبت های لازم انجام نشود با انقراض بانک ها روبه رو خواهیم شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه ایجاد تغییر در این زمینه نیز با مقاومت روبه رو می شود، تاکید کرد: با گذشت ۲ سال از برجام انتظار داشتیم وضعیت بانکی کشورمان با دنیا حل شود که البته در بخش سوئیفت این مشکلات تا حدی برطرف شده؛ اما با انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا روند ادامه کار با سختی هایی روبه رو شده است که البته امیدواریم بهبود یابد؛ همچنین  بانک مرکزی نقشه راهی را در این زمینه طراحی کرده که امیدواریم در این راستا به بانکداری نوین و دیجیتال دست پیدا کنیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :