fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 217979
تاریخ انتشار : 5 شهریور 1396 10:58

شعب الکترونیکی بانک ها رو به افزایش است

بانک ها حرکت به سمت استفاده از شعب تمام الکترونیکی، خودبانک و VTMها را آغاز کرده اند و این ابزارها روزبه روز در حال گسترش است.

ایبِنا -  افزایش املاک در نظام بانکی در کنار افزایش پرسنل یک معضل بزرگ محسوب می شود و لازم است که بانک ها برای افزایش بهره وری خود ترکیب سرمایه گذاری های خود را از سمت سرمایه گذاری از املاک به سمت سرمایه گذاری روی فناوری ببرند، اما باز هم وجود ساختمان ها و نیروی انسانی غیربهره ور موضوعی است که بانک ها باید در قالب بازآفرینی شعب در دستور کار خود قرار دهند. 
در این راه می توان از ابزارهای جایگزین شعب استفاده کرد، مانند استفاده از خودپردازها که می توان عملیات موجود در آن ها را گسترش داد. VTMها در آینده جایگزین خوبی برای شعب خواهند بود. در بسیاری از کشورهای اروپایی بازآفرینی با استفاده از روبات های مکانیزه و خودپرداز، VTM  و سایر ابزارهایی که بانک ها به خدمت می گیرند، اتفاق افتاده است. در کشور ما نیز شاهدیم که بانک ها حرکت به سمت استفاده از شعب تمام الکترونیکی، خودبانک و VTMها را آغاز کرده اند و در همین زمینه نخستین شعبه تمام الکترونیکی بانک رفاه در شعبه دکتر حسابی خیابان ولیعصر با همکاری شرکت پویا راه اندازی شد. 
معاون فروش شرکت پویا در این باره با بیان اینکه در حال حاضر خودبانک جامع پویا برای بانک رفاه بومی سازی و پیاده سازی شده است، گفت: برای پیاده سازی این سیستم  چند راس باید با هم مرتبط و هماهنگ می شدند که یکی از این رئوس ایجاد زیرساخت لازم برای ارتباطات و تبادل اطلاعات است و راس دیگر شرکت پویاست که نرم افزارها و سخت افزارها را تهیه کرد. 
شهروز زندی افزود: راس سوم سیستم پرداخت با کارت بانک است؛ چراکه خدماتی که ارایه می شود با سیستم های پشت صحنه و عمدتا سیستم کارت و سیستم core باید انجام می شد که این ارتباطات به دلیل اینکه سیستم پرداخت با کارت در بانک رفاه ازطریق شرکت پویا پشتیبانی می شود، به سرعت به ثمر رسید. 
وی با بیان اینکه مجموعه خدماتی که در خودبانک ارایه می شود، بخش قابل توجهی از خدمات شعب عادی را پوشش می دهد، گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از شعب بانک ها یعنی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد زیان ده هستند، چراکه به دلیل اینکه مراجعه به این شعب با توسعه بانکداری الکترونیک کاهش یافته است و با توجه به هزینه هایی مانند هزینه زمین، ساختمان و نیروی انسانی منابع کافی جذب نمی کنند و درآمد کافی ندارند.
معاون فروش شرکت پویا ادامه داد: بسیاری از خدمات شعب با خودبانک خودکارسازی شده است و مرکز ارایه خدمات با تعداد بسیار کمتر نیروی انسانی به کل خودبانک های کشور سرویس می دهد که صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه مکان و نیروی انسانی خواهد شد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :