fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 216731
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 12:1

بازار پرداخت خرد در انتظار کارتخوان های موبایلی

پیش بینی می شود که استقبال از کارتخوان های موبایلی به ویژه در بازار پرداخت های خرد بسیار مطلوب باشد که این امر سبب شده شرکت های خدمات پرداخت برای ارایه این محصول رقابت کنند.

ایبِنا - فراگیر شدن استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشورمان موجب شده تا نقش تلفن همراه در بانکداری نوین بیش از هر چیز دیگر محسوس باشد و بانک ها و شرکت های خدمات پرداخت بخش عمده ای از توجه خود را به این بخش معطوف کنند. 
در این میان یکی از ابزارهایی که این روزها در صنعت پرداخت بحث درباره آن داغ است و بانک ها و پی اس پی ها به سمت ارایه آن حرکت کرده اند، MPOS یا کارتخوان موبایلی است؛ ابزاری که اجازه می دهد تا یک دستگاه تلفن همراه را به عنوان یک POS استفاده کرد. کارت خوان موبایلی ترکیب ابزاری مانند تلفن همراه هوشمند یا تبلت، دستگاه کارت خوان موبایلی و برنامه نرم افزاری نصب شده روی تلفن همراه است. این دستگاه از سال ۲۰۱۴ باهدف پوشش دهی سیستم پرداخت در بازارهای خرد به بازار وارد شد و پس از مدت زمان کوتاهی تحت عنوان کارتخوان شخصی به همه معرفی شد.
MPOS با توجه به امکان اتصال به تلفن همراه و قابلیت های یک اپلیکیشن جامع و قدرتمند می تواند به  سیستمی کامل و یکپارچه از مدیریت حساب ها گرفته تا پرداخت در سطح خُرد در هر زمان و هر مکان تبدیل شود. همچنین قابلیت و انعطاف بسیار بالای موبایل پوز برای توسعه نرم افزارهای ویژه بر بستر تلفن هوشمند یا تبلت آن را به فناوری ایده آل برای بسیاری از مشاغل تبدیل می کند. از دید شرکت های پرداخت الکترونیکی نیز ارایه چنین ابزاری بسیار مقرون به صرفه تر از دستگاه کارت خوان سنتی است. در کشورهایی که شرکت های پرداخت الکترونیکی به طور رایگان کارت خوان در اختیار متقاضیان قرار می دهند، این موضوع باعث کاهش حجم سرمایه گذاری مورد نیاز شده و در کشورهای دیگری که کارت خوان فروخته می شود، نیز این ابزار باعث کاهش زیاد قیمت و حجم فروش بسیار زیاد می شود.
مردم نیز با استفاده از کارتخوان موبایلی در مقایسه با انجام تراکنش بدون حضور کارت روی درگاه پرداخت اینترنتی کارمزد کمتری می پردازند. در واقع این تکنیکی است که از سوی برخی از شرکت ها که هر دوی آنها را ارایه می کنند، به کار گرفته می شود تا مردم به خرید این دستگاه تمایل بیشتری نشان دهند.این دستگاه نه تنها از نظر زیست محیطی با ارایه رسید ایمیلی یا پیامکی مصرف کاغذ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بلکه همزمان امکان دسترسی پذیرندگان به مشتریانشان و تکمیل اطلاعات مدیریت ارتباط با مشتریان را آسان تر می کند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :